حمزه حکیمی بررسی کرد؛

بررسی عملکرد ۱۰۰ روزه حکومت طالبان در افغانستان

۱۴۰۰/۰۹/۰۲ - ۱۲:۵۷:۵۹
کد خبر: ۱۲۶۵۰۷۸
بررسی عملکرد ۱۰۰ روزه حکومت طالبان در افغانستان
استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در افغانستان گفت، تشکیل حکومت فراگیر و همه شمول از سوی طالبان برای جلب اعتماد مردم افغانستان ضروری است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ «حمزه حکیمی» استاد دانشگاه در افغانستان درباره بررسی عملکرد 100 روزه حکومت طالبان تصریح کرد، در این مدت، طالبان حکومت ثابت و مستقری را به دست نیاورده و 100 روز از فروپاشی دولت قبلی و از بین رفتن موسسات دولتی گذشته است.  

این استاد دانشگاه با بیان اینکه طالبان همچنان برای تشکیل حکومت فراگیر و جلب اعتماد کل مردم افغانستان موفق نبوده است افزود، طالبان اما موفقیت‌هایی ازجمله در عرصه امنیتی داشته است و افغانستان پس از 40 سال امنیت را تجربه می‌کند.    

حمزه حکیمی اظهار کرد، طالبان در عرصه سیاسی هم تاحدودی موفق بوده و در رایزنی و گفت وگو با کشورهای همسایه و منطقه برای کسب اعتماد، خوب عمل کرده است.   

این استاد دانشگاه تاکید کرد، طالبان برای موفقیت پایدار در گام نخست باید با مردم افغانستان مصالحه کنند و حکومت فراگیر و همه شمول تشکیل دهند که از گروه‌های دیگر در حکومت طالبان حضور داشته باشند.

خبرگزاری ایران پرس مشروح و گزارش تصویری این‌گفت و گو را به آدرسhttps://farsi.iranpress.com/ در اختیار مخاطبان قرار داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز