بهروز افخمی: فرهادی تکراری شده؛ «قهرمان» را ندیدم!

۱۴۰۰/۰۹/۰۲ - ۱۳:۵۰:۴۲
کد خبر: ۱۲۶۵۱۳۶
بهروز افخمی: فرهادی تکراری شده؛ «قهرمان» را ندیدم!
بهروز افخمی شب گذشته در برنامه زنده «جهان‌آرا» در شبکه افق با صراحت به انتقاد از سینمای فرهادی پرداخت و تأکید کرد که اصغر فرهادی دچار تکرار شده و فقط یک داستان را بارها بازگو می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، بهروز افخمی کارگردان سینما و تلویزیون در برنامه «جهان‌آرا» گفت: سینمای جشنواره ای ایران مخاطب چندانی ندارد و نود درصد ایرانیان، فیلم جشنواره ای نمی‌بینند چون نگاه سیاه حاکم بر آثار جشنواره ای دلشان زده و دست این گونه فیلمسازان را رو کرده است.

افخمی گفت: معاونت بین الملل فارابی هیچگاه دوست نداشته فیلم امثال من به کن و برلین برود و وقتی «گاوخونی» را برای کن پسندیدند و فارابی مخالفت نکرد تعجب کردم ولی بعد فهمیدم فیلم همان نگاه سیاه جشنواره ای مطلوب را دارد و برای همین به کن رفته است.

افخمی در ادامه افزود: خودم فیلم «بلک نویز» را در کانادا ساختم درباره نیستی و تباهی ولی این فیلم را فقط چون کانادا را تیره و تار نشان میداد در هیچ جشنواره‌ای نشان ندادند ولی اگر همان داستان را در ایران میساختند حتما جشنواره‌ای میشد! گردانندگان جشنواره های غربی بیشتر با ایران و ایرانی مشکل دارند چون ایران و ایرانی قومگرا و قبیله گرا هستند و آنها دوست دارند ایران را تکه تکه کنند.

این کارگردان با بی‌تفاوتی به آثار جشنواره‌ای گفت: فیلمهای فرهادی را بعد از «فروشنده» ندیدم چون فرهادی تکراری شده و داستانی تکراری را بارها میگوید درست شبیه «شوکران» که خودم ساختم.

او ادامه داد: فرهادی نمیتواند وسط بماند چون در همه جای دنیا لیبرالیسم به بن بست رسیده و دیگر باید تکلیف را روشن کرد که یا این طرف یا آن طرف.

افخمی گفت: سینما در بیست سال اخیر در همه جای دنیا بی اهمیت شده و دیگر نمیتواند افکار عمومی را عوض کند. دیگر نباید وقت گذاشت درباره اینکه مثلا اگر فرهادی باز اُسکار بگیرد چه خواهد شد چون خود مراسم اُسکار هم دیگر مخاطب سابق را ندارد.

افخمی در پایان خاطرنشان کرد که اگر میدانستم زمانی میشود که فیلم را با موبایل میسازند هرگز فیلمساز نمی‌شدم.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز