وزیر جهاد کشاورزی: تامین امنیت غذایی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۱۵:۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۲۶۶۰۵۹
وزیر جهاد کشاورزی: تامین امنیت غذایی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است
برنامه " تهران 20"، سه آذر ماه، با حضور دکتر "سید جواد ساداتی نژاد" وزیر جهادکشاورزی به بررسی عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر "سید جواد ساداتی نژاد" در ابتدا تصریح کرد: با آغاز به کار دولت سیزدهم، طی این سه ماه در وزارت جهادکشاورزی تمرکز ما بر بحث تامین امنیت غذایی جامعه بود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه افزود: یکی از اقداماتی که در طول همین سه ماه در وزارت کشاورزی انجام داده ایم؛ برای اولین بار قبل از شروع فصل زراعی قیمت محصولات کشاورزی را اعلام کردیم تا کشاورزان راحت تر بتوانند تصمیم گیری های لازم را برای محصول سال خود انجام دهند.

دکتر "سید جواد ساداتی نژاد" در پاسخ به پیام یکی از بینندگان برنامه با مضمون آن که هر شانه تخم مرغ در سطح شهر با قیمت 57 هزار تومان به فروش می رسد. توضیح داد: درحال حاضر قیمت هرشانه تخم مرغ 43 هزار تومان است که در میادین تره بار نیز  با همین قیمت توزیع می شود. اما ممکن است که در مغازه های سطح شهر، قیمت هر شانه تخم مرغ بیشتر از 43 هزار تومان باشد که این قطعا تخلف است و توسط تیم های بازرسی مورد برخورد قرار می گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در خصوص افزایش قیمت برنج اظهار داشت: در خصوص برنج ایرانی، امسال به دلیل خشکسالی نزدیک به 20درصد کاهش در تولید برنج داخلی داشته ایم که به تبع آن با کاهش تولید در یک محصول، افزایش قیمت در آن نیز رخ خواهد داد. اما در بحث برنج خارجی که وارد کشور می شود ما هیچ محدودیتی در عرضه آن در بازار نداشته ایم.

دکتر ساداتی نژاد تصریح کرد: تامین امنیت غذایی جامعه وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است و برعهده کشاورزان و دامداران کشورمان است. لذا برنامه ریزی وزارت کشاورزی بر پایه ی پایداری و تامین غذا برای دسترسی عموم جامعه است و این وظیفه ما در وزارتخانه می باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص عشایر و دامداران کشور نیز مطالبی را عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی به خصوص دیداری که رئیس جمهوری با عشایر داشته اند، عشایر به نکته ای معترض بودند و آن خرید با قیمت پایین دام هایشان توسط دلال ها بود، از طرفی قیمت دلال ها برای عشایر صرف اقتصادی نداشت و از طرف دیگر این دام ها را عشایر نمی توانستند بیشتر نگهداری کنند.

دکتر "سید جواد ساداتی نژاد" ادامه داد: ما برای حمایت از عشایر و دامداران برنامه ای برای خرید دام عشایر راه اندازی کردیم و تا کنون 107 هزار دام با قیمت مصوب توسط دولت خریداری شده و این کار در راستای حمایت از عشایر و دامداران و همچنین قطع کردن دست دلال هایی است که از عشایر دام را با قیمت پایین خریداری می کنند اما با قیمت بالا به فروش می رسانند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز