مستند «پارک ملی سیاه کوه» در تلویزیون پخش می شود

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ - ۱۴:۲۱:۱۹
کد خبر: ۱۲۶۸۵۹۰
مستند «پارک ملی سیاه کوه» در تلویزیون پخش می شود
گونه های جانوری نادر استان یزد در مستند «پارک ملی سیاه کوه» به مخاطبان اردوزبان شبکه سحر معرفی می شوند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ طبیعت بکر و حیات وحش استان یزد در منطقه حفاظت شده سیاه کوه اردکان به عنوان جاذبه های گردشگری این منطقه در مستند «پارک ملی سیاه کوه» از کانال اردوی شبکه سحر به نمایش گذاشته می شود. 

در این مستند که در جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه و عکس «کویر زندگی» رتبه دوم را کسب کرده، پوشش گیاهی و طبیعی این منطقه و گونه های نادر جانوری از جمله کل و بز، قوچ و میش، جبیر، گرگ، شغال، روباه معمولی، شاه روباه، پلنگ، یوزپلنگ آسیایی، کاراکال، کفتار، خرگوش، تشی، خارپشت ایرانی همراه با تصاویری از لحظه های ناب به تصویر در آمده است.

حداقل تعارضات انسانی و مصون ماندن این منطقه به دلیل فقدان راه های ارتباطی و بعد مسافت تا اماکن مسکونی از نکات جالب توجهی است که به آن اشاره خواهد شد. 

پارک ملی سیاه‌کوه با مساحت ۸۰,۷۸۶ هکتار در جوار منطقه حفاظت شده سیاه‌کوه در محدوده بین استان‌های یزد و اصفهان واقع شده و بخش‌های جنوبی این منطقه از نظر تقسیمات سیاسی کشوری در استان یزد و بخش‌های شمالی آن در استان اصفهان قرار دارد.

مستند «پارک ملی سیاه کوه» به تهیه کنندگی اسماعیل ثقفی و کارگردانی محسن عباسی سرچشمه با زبانگردانی پروانه طالبی، دهم آذر ماه ساعت 18:30 به وقت تهران به مدت 50 دقیقه از کانال اردوی شبکه سحر پخش خواهد شد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز