«چرخ» میزبان تیم نجوم و اخترفیزیک ایران

۱۴۰۰/۰۹/۲۲ - ۱۲:۵۸:۱۱
کد خبر: ۱۲۷۳۳۸۱
«چرخ» میزبان تیم نجوم و اخترفیزیک ایران
پنجاه‌ونهمین قسمت فصل هشتم «چرخ» به گفت‌وگو با اعضای تیم نجوم و اخترفیزیک ایران در چهاردهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک ۲۰۲۱ اختصاص دارد. این برنامه ساعت ۱۹ امروز، دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در بخش‌ «تازه‌ها» پویا پاک‌نژاد، دانش آموخته‌ی علوم شناختی از تازه‌های دنیای علوم شناختی خواهد گفت و مریم رجبی‌فقیهی، زیست‌شناس تکاملی از تازه‌ترین خبرهای دنیای زیست‌شناسی. 

در بخش دیگری از «چرخ»، محمدرضا مقدسیان با امیرحسین مرادی، مدرس و مسئول تیم المپیاد جهانی نجوم ایران و سپهر میزانیان، برنده‌ی مدال طلای المپیاد جهانی نجوم ۲۰۲۱ گفت‌وگو می‌کند. تیم ایران در چهاردهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک ۲۰۲۱ ، ۹ مدال کسب کرد. در این مسابقات که از ۲۳ تا ۲۸ آبان‌ماه با شرکت ۴۸ کشور جهان با میزبانی کشور کلمبیا و به صورت آنلاین برگزار شد، تیم ایران ۲ مدال طلا، ۵ مدال نقره، ۲ مدال برنز و یک دیپلم افتخار کسب کرد. در این مسابقات سپهر میزانیان، سهند اکرمی پور به مدال طلا، تارا رضایی خیرخواه، زهرا ملکی، محمدطه جلالی ندوشن، سهند اسماعیل‌زاده، امین زمانی به مدال نقره، سیدمحمدمهدی موسوی و امیدرضا نظری بکائی مدال برنز و یحیی قاسمی سورکی به دیپلم افتخار دست پیدا کردند. 

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گفت‌وگوی حافظ آهی با دکتر مرضیه محسنی، سرپرست مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روی آنتن خواهد رفت.

فصل هشتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

انتهای پیام//

نظر شما