وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی:

شیوه انفعالی و اداری برای بسیج پسندیده نیست

۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۲۳:۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۲۸۵۱۶۰
شیوه انفعالی و اداری برای بسیج پسندیده نیست
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه و ساختار بسیج ، تصریح کرد: مجموعه ای که نام بسیج را دارد باید ضمن تحول آفرینی ، از شکل انفعالی و اداری خارج شده و نقشی کاملا فعال داشته باشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر محمد مهدی اسماعیلی روز سه شنبه در دیدار با فرماندهان پایگاه های بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان ها و مراکز تابعه در محل سالن همایش وزارتخانه با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای والا مقام، به جایگاه و ارزش کار بسیج اشاره کرد و گفت: توقع من از بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بالاست از این رو شکل انفعالی و اداری را برای این جایگاه سم مهلکی می دانم و این شیوه را نمی پسندم.

عضو کابینه دولت سیزدهم ، بسیجی بودن این دولت را افتخار بزرگی برای آن دانست و گفت: بسیج مردم است و در دولت مردمی در واقع بسیج همه مردم است.

اسماعیلی اظهار داشت: امروز این توقع از بسیج وجود دارد که ضمن ایجاد تحول در آن، شان ساختاری خوبی نیز پیدا کند به نوعی که با سیلی از مطالبات برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری مواجه شویم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه به ویژگی ها و شاخص های بسیجی هم اشاره کرد و افزود: بسیجی باید ضمن الگو بودن، فعال و کارا باشد، از ناملایمات روزگار نترسد، کار جهادی و مضاعف کند، پر انرژی و محکم و استوار برای کسب رضای الهی در میدان حضور داشته باشد.

دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرماندهان بسیج وزارتخانه و سازمان های تابعه 5

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از زحمات همه بسیجیان وزارتخانه و سازمان ها و مراکز زیر مجموعه آن، تاکیدکرد: به دنبال تحول جدی ، نقشی کاملا فعال و هدفمند در مرکز بسیج وزارتخانه هستیم که با انجام کارهای استاندارد و در واقع پایلوت شدن برای همه فعالیت های فرهنگی و هنری، بتواند در بخش مهمی از کارهای ما مداخله کند.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج را به عنوان عناصر پیش رو در اهداف دولت اسلامی در این وزارتخانه به کار خواهیم بست از این رو باید دوستان در وزارتخانه برای به روزرسانی ، ساختار سازی،  تعریف شکل جدیدی از فعالیت ها و...  با هدف را برای ارتقای فعالیت های بسیج ارائه کنند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه بسیج باید برای رشد و ارتقا و بالا آمدن خود نقش آفرینی کند، اضافه کرد:  ما نیز ضمن افزایش فضای کنشگری، همواره پشتیبان و همراه بسیج وزارتخانه خواهیم بود.

در ادامه این دیدار رئیس بسیج وزارتخانه نیز با تشریح عملکرد این پایگاه ، گفت : بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه تخصصی به کارکرد بسیج دارد.

دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرماندهان بسیج وزارتخانه و سازمان های تابعه 16

حسین حاجی همچنین نگاه بسیج به فرهنگ را فرا فرهنگی عنوان کرد و افزود: انتظارات ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حفظ استقلال و حراست از سرشت فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه  بسیج هیچگاه  هزینه جریان های سیاسی نشده است، تاکید کرد: پاسداری از دستاوردهای اصیل انقلاب اسلامی و نظام از مهمترین اهداف بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

رئیس بسیج هنرمندان نیز مطالبی را پیرامون بسیج و نحوه فعالیت های هنرمندان بیان کرد.   

نظر شما