«چهارراه» از ۲۹دی روی پرده سینماها می‌آید

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۱۳:۰۵:۱۵
کد خبر: ۱۲۸۶۳۸۲
«چهارراه» از ۲۹دی روی پرده سینماها می‌آید
اکران بسته فیلم کوتاه «چهارراه» از 29دی ماه با نمایش در چارسو و سینماهویزه مشهد در سینماهای «هنروتجربه» آغاز می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، چهار فیلم کوتاه «هفته شانزدهم»، «تاژبازی»، «نام مرده» و «گوسفندان ما را خواهند بلعید»  در قالب بسته فیلم کوتاه «چهارراه» از روز دوشنبه 27 دی ماه اکران خود را در سینماهای این موسسه آغاز می‌کنند.

*فیلم کوتاه «هفته شانزدهم» به کارگردانی هاشم جهرمی و تهیه‌کنندگی پویان صادقی تولید شده است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه 25 دقیقه‌ای آمده است: «محیا زنی جوان و باردار با تهدید جانی همسر بدهکارش برای نجات زندگی خود و همسرش از شرایط خطیر مالی تصمیم به انجام نقشه‌ای می‌گیرد. اما برای عملی کردن نقشۀ خود مسیری تاریک را برمی‌گزیند.»

مهرنوش ستّاری، حمیدرضا نوروزی، دنیا جهانمنش، میثم فخرایی، امیر زمستانی، بهاره ودادی، مهدی مرادی و مریم بی‌رنگ از جمله بازیگران «هفته شانزدهم» هستند.

*فیلم کوتاه «تاژبازی» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی مهائی داستان دلقکی را روایت می‌کند که در شهربازی کوچکی در ایران، سیبل توپ‌ها قرار می‌گیرد. او برای استخدام وکیل و گرفتن حق حضانت دخترش در دادگاه، نیاز به حقوقش دارد، اما صاحب غرفه شهربازی از دادن پول طفره می‌رود.

تاژبازی در لغت به معنی خیمه شب بازی‌است و داستان انسان‌هایی را نمایش می‌دهد که مانند عروسک‌هایی به نخ کشیده شده، بازیچه دست آدم‌هایی هستند که در طبقه اجتماعی و اقتصادی بالاتری از آن‌ها زندگی می‌کنند.

بازیگران این فیلم کوتاه 25 دقیقه‌ای که محصول سال 99 است، عبارتند از خسرو احمدی، حامد وحید، بهروز قادری، بنیامین پیروانی، محمد خوشبخت و آنیسا رنجبر.

*«نام مرده» عنوان دیگر فیلم کوتاه بسته «چهارراه» به نویسندگی سیدفرید حسینی و عاطفه رحمانی و تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین میرزامحمدی است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه 30 دقیقه‌ای آمده است: با خودکشی سعید در یکی از مراکز نگهداری از کودکان کارتن خواب بهزیستی،‌ انگشت اتهام به سمت گروه فیلمبرداری می‌رود که یک ماه قبل از حادثه در همان مرکز مشغول ساخت فیلم بودند و سعید هم در آن بازی می‌کرد. با ورود لادن بازیگر اصلی فیلم به آن مرکز حقایقی تلخ آشکار می‌شود.  

بازیگران «نام مرده» عبارتند از شیرین اسماعیلی، تینو صالحی، محمد صادق ملک، علیرضا زارع‌پرست، محمد فرهادی، علیرضا حکیمی، امید سلمانی، مهدی مردمی و ایلیا قندهاری.

*فیلم کوتاه 11 دقیقه‌ای «گوسفندان ما را خواهند بلعید» به نویسندگی مجتبی رستم‌پور و کارگردانی مصطفی رستم‌پور و عاطفه رضایان ساخته شده و تهیه‌کنندگی آن برعهده انجمن سینمای جوان ایران (دفتر شهرکرد) بوده است.  

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: داستان زندگى دخترى به نام طاهره که قربانى رسم ازدواج زود هنگام و در سن پایین است. طاهره حالا مى‌خواهد تلاش کند تا از تکرار تجربه‌هاى تلخ خود براى خواهرش خاطره جلوگیرى کند.

طاهره شریفی، محمد شکروی، رضا علیجانی، احسان اطمینان، هانیه فرزین و علی حسن فرزین گروه بازیگران «گوسفندان ما را خواهند بلعید» را تشکیل می‌دهند.

فیلم‌های کوتاه این بسته پیش از این در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی حضور داشته و افتخارهایی را کسب کرده‌اند.

انتهای پیام //

نظر شما