کسی در آرای هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر دست نبرده است

۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۱۳:۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۲۸۹۶۰۰
کسی در آرای هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر دست نبرده است
یزدان عشیری مشاور و مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی و چهلمین جشنواره فیلم فجر مهمان برنامه «پرانتز باز» بود و صحبت‌هایی درباره شایعاتی که درباره چهلمین جشنواره فیلم فجر در فضای مجازی وجود دارد، بیان کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در ابتدای این گفتگو کارشناس برنامه پرسشی را خطاب به او مطرح کرد: شایعه درباره چهلمین جشنواره فیلم فجر فراوان است و می‌گویند که دست‌های دیگری هم در انتخاب فیلم‌های این دوره دخیل بوده‌ است، یعنی علاوه بر اعضای هیات انتخاب، که خودشان کارشناس سینما هستند، افراد دیگری هم در انتخاب فیلم‌ها دخالت داشته‌اند. آیا شما این موضوع را تایید می‌کنید یا اینکه فیلم‌هایی که به جشنواره راه یافتند تماما انتخاب هیات انتخاب چهلمین جشنواره‌ فیلم فجر بوده‌اند؟

در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر همواره این‌طور گمانه‌زنی‌ها، شبهه‌افکنی‌ها و جریان‌سازی‌های رسانه‌ای رخ می‌دهد و اکنون با رونق رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی قطعا این موضوع گسترده‌تر شده و به آن دامن زده می‌شود. به هر حال هیات انتخاب این دوره از جشنواره چهره‌های موجه، صاحب نام و شناخته شده ای هستند که هر کدام در حوزه‌ خودشان سرآمد بودند و به اذعان بسیاری از اهل فن در این دوره‌ جشنواره یکی از وجوه ممتاز در هیات انتخاب حضور کسانی مانند اسماعیل بنی اردلان، اسفندیار شهیدی، حسین زندباف، پوران درخشنده بود که قطعا از وزن و اعتباری برخوردار هستند که نمی‌توانند اجازه بدهند که دیگران در آرا و تشخیص آن‌ها اثرگذاری داشته باشند. در مورد دو، سه فیلم صحبت‌هایی شده است مبنی بر اینکه افراد دیگر هم فیلم را دیده‌اند و یک منتقد شناخته شده ادعا کرده بود که فیلم را دیده و بعد توضیح داد که چگونه و چه مقدار از آن فیلم را دیده است و اخیرا هم یک منتقد دیگر در صفحه‌ شخصی‌ خود ادعاهایی درباره فیلم‌های این دوره کرده‌ است.

در یکی، دو روز اخیر هم باتوجه به شبهه افکنی‌هایی که در برخی از صفحات اجتماعی اتفاق افتاده است و مسعود نقاش‌زاده دبیر چهلمین جشنواره‌ فیلم فجر به صراحت برای صیانت از حقوق مادی و معنوی صاحبان آثار به دایره‌ حقوقی و اداره کل حراست سازمان سینمایی به صورت رسمی درخواست داد که این موضوع پیگیری شود که این شبهه افکنی‌ها نشات گرفته از کجاست و قطعا دوستان ما در اداره کل امور حقوقی سازمان سینمایی موضوع را از مجاری قانونی و قضایی پیگیری می‌کنند و قطعا این شبهات رفع و رجوع می‌شود.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز