روایت شبکه چهار از آواها و نواهای سوگ در بستر فرهنگی ایران

ناشنیده های استاد مراتب در «شب موسیقی»

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۰۸:۴۲:۰۰
کد خبر: ۷۶۹۷۶۰
ناشنیده های استاد مراتب در «شب موسیقی»
در شب موسیقیایی «شب های هنر» آواها و نواهای سوگ در بستر فرهنگی ایران بررسی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «شب موسیقی » این هفته از شب های هنر با اجرای رضا مهدوی، میزبان اساتید حوزه موسیقی،  دکتر محسن جلیلی آهنگساز و محقق و پژوهشگر و سید محمد میر زمانی آهنگساز و رهبر ارکستر خواهد بود و به تبیین «موسیقی آیینی و فرهنگ موسیقی عاشورایی در ایران» خواهد پرداخت.

موسیقی سوگ در ایران بیش از 3 هزار سال قدمت دارد و در قالب های مختلفی همچون مرثیه خوانی، شبیه خوانی، پرده خوانی و ... در مناسبات مذهبی و آیینی، همراه با ادوات مختلف موسیقی در مناطق گوناگون کشور اجرا می شود.

«ناشنیده ها»ی این هفته  با صدای پیشکسوت این حوزه  استاد مراتب ، دو کلیپ با صدای استاد قاسم رفعتی ودکتر حسام الدین سراج با محوریت محرم و واقعه کربلا.، گفتگو با استاد سید علی سادات رضوی و سعید اردیانی درخصوص آسیب شناسی نواهای محرم و مداحی به همراه دو اجرای ارکسترال از ارکستر کعبه عشق به رهبری سعید اردیانی با اجرای محمد هاشم احمد وند و مهیار شادروان و آیتم «چهل سالگی» در باره آواها و نواهای محرم از دیگر بخش های این برنامه شبانه در روز یکشنبه 6 آبان ماه است.

«شب های هنر» کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23 به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز