کارگردان سرشناس ایرانی؛

مجید مجیدی: آمریکا نه دولت، بلکه ملت ایران را تحریم کرده است

۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۰۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۷۳۶۱۲
مجید مجیدی: آمریکا نه دولت، بلکه ملت ایران را تحریم کرده است
مجید مجیدی که به منظور سخنرانی در بنیاد فیلم چین در پکن به سر می‌برد، گفت آمریکا با تحریم دارو و نیازمندی‌های مردم، نه دولت در واقع ملت ایران را تحریم کرده است که بیانگر استیصال واشنگتن در برابر ملت است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مجید مجیدی، کارگردان سرشناس ایرانی، امروز با حضور در آکادمی فیلم چین، پاسخگوی صدها دانشجوی سینما و علاقمندان به این هنر شد.

مجید مجیدی، شامگاه چهارشنبه (به وقت محلی چین) در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان فیلمسازی آکادمی فیلم چین در پکن و در پاسخ به دانشجویی که از وی پرسید علیرغم سخت‌گیری‌هایی که در ایران برای صدور مجوز فیلم وجود دارد، شما چطور مجوز فیلم‌هایتان را می‌سازید، تاکید کرد، بخش زیادی از شانتاژ خبری که در مورد محدودیت‌های فرهنگی در مورد ایران رسانه‌ای شود تبلیغات منفی است و با هدف تخریب چهره ایران در جهان انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه هر کشوری ممکن است در چارچوب آرمان‌های خود ساز و کاری برای صدور مجوز فعالیت‌های هنری از جمله فیلم داشته باشد، تاکید کرد با این وجود، فعالیت فرهنگی و هنری در ایران به مراتب بسیار آسانتر از خیلی از کشورهای دیگر است.

این کارگردان صاحب نام ایرانی، تبلیغات منفی در مورد سانسور در ایران را سیاسی و غیر واقعی دانست و گفت: «آمریکا ۵۰ سال کشور ما را استعمار کرد و حالا که منافع‌شان از دست رفته است مسایل غیر واقعی را به ما نسبت می‌دهند.»

او تاکید کرد همان‌طور که می‌دانید در روزهای گذشته نیز آمریکا از سر استیصال، مجددا دارو را بر ملت ایران تحریم کرد که بیانگر ناتوانی این کشور در برابر اراده و عظمت ملت ایران است.

این کارگردان نامدار ایرانی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اطهار خوشحالی از حضور در چین و تقدیر از اکادمی فیلم پکن برای برگزاری این برنامه گفت: «ارتباط فرهنگی دوکشور به جاده ابریشم بر می‌گردد و امیدوارم روابط افزایش یابد.»

مجیدی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان که پرسید فیلم شما دارای چه مشخصه‌ای است که از ۲۰ سال پیش تا کنون همواره خواهان دارد و هیچ وقت کهنه نمی‌شود تاکید کرد: «جشنواره‌ها و فستیوال‌ها اگرچه مهم هستند اما اثر فیلم‌ها بر زندگی افراد عادی به مراتب برای من مهم‌تر است.»

وی تاکید کرد: «هیچ وقت به خاطر پول یا خواسته دیگران فیلم نساختم بلکه برای فکر و عقیده‌ام مبارزه کردم.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز