واکنش نماینده مجلس به هجوم فیلم‌های مبتذل در سینما

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۰۷:۲۲:۰۸
کد خبر: ۷۷۴۶۶۰
واکنش نماینده مجلس به هجوم فیلم‌های مبتذل در سینما
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اینکه حریم خانواده در بسیاری از شوخی‌های رکیک و مستهجن فیلم‌های کمدی دریده شود و بی‌پروایی با جنس مخالف به شدت فراگیر شود، موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، یکی از نمایندگان مجلس به هجوم کمدی‌های مبتذل در سینما واکنش نشان داد.

نصرالله پژمان‌فر در گفت و گو با خانه ملت، درباره طرح سوال ملی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص عدم توجه به محتوای فیلم‌های کمدی در سال‌های اخیر، گفت: در چند سال گذشته فیلم‌های کمدی که محتوای مستهجن و نامناسب دارند به شدت رو به رشد هستند و درصد قابل توجهی از فرصت اکران در سینماهای بزرگ کشور را پر کرده‌اند.

فیلم‌هایی که با مبانی اخلاقی، اجتماعی، دینی و فرهنگی ما سازگاری ندارند و زمینه یک نوع بی پروایی را در فضای سینمای کشور برای مخاطب فراهم می‌کنند. ما اعتقاد داریم که تنوع، نشاط، شادی و خنده برای خانواده‌ها ضرورت دارد اما اینکه حریم خانواده در بسیاری از شوخی‌های رکیک و مستهجن فیلم‌های کمدی دریده شود و بی‌پروایی با جنس مخالف به شدت فراگیر شود، موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. این موضوع به یک فیلم و دو فیلم هم ختم نمی‌شود و این فیلم‌ها روز به روز گیشه سینماها را بیشتر پر می‌کنند و موجب نگرانی‌های زیادی شده‌اند؛ گاهی حتی خانواده‌ها از اینکه با محارم خودشان به سینما بروند و اینگونه فیلم‌ها را تا انتها ببینند، حیا می‌کنند. به طور کلی رشد اینگونه فیلم‌ها در سینما جز کوتاهی و عدم انجام وظایف قانونی دستگاه‌های صادر کننده مجوز و تأییدکننده اکران علت دیگری نمی‌تواند داشته باشد و الا هیچ خانواده‌ای اجازه نمی‌دهد که شوخی‌های جنسی و رکیک در مقابل اعضایش صورت گرفته و عادی‌سازی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز