نشست عوامل برنامه شبکه دو در خبرگزاری برنا/ با همکاری گروه اجتماعی فرهنگی شبکه ۲، پلیس فتا و شرکت شاپرک

جمعی از کمدین‌های تلویزیون در «همین الان یهویی»

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۶:۴۲:۱۳
کد خبر: ۷۷۵۱۰۴
کارگردان، نویسنده و مجری برنامه «همین الان یهویی» در خبرگزاری برنا حضور پیدا کردند و در خصوص این برنامه صحبت کردند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سید جواد سید محسنی(کارگردان و تهیه کننده)، ایمان صابر (نویسنده) و ندا غفاری (مجری) برنامه «همین الان یهویی» در خبرگزاری برنا حضور پیدا کردند و در خصوص این برنامه به گفت و گو پرداختیم که در ادامه از نظر می گذرانید:

سید جواد سید محسنی تهیه کننده و کارگردان برنامه «همین الان یهویی» که از جمعه 18 آبان ماه روی آنتن رفته است در گفت و گو با خبرنگار برنا در خصوص پرداختن به برنامه‌ای با فرمت چند ساختاری بیان کرد: با توجه به رشد چشم‌گیری که جرائم مالی در فضای مجازی، دستگاه کارت خوان و سیستم کارت پرداخت با رشدی حدود 920 درصد داشته، به ذهنمان خطور کرد که برای جلوگیری از این اتفاقات برنامه‌ای را با چنین مضمونی تولید کنیم.

وی اضافه کرد: پیشنهادمان را با پلیس فتا مطرح کردیم و سردار هادیانفر و مجموعه تابعه ایشان از این پیشنهاد استقبال کردند و یار و یاور ما بودند . در این راستا مهندس محسن قادری مدیر عامل شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) و کارشناسان خبره شان نیز از نظر مالی و محتوایی در کنار ما قرار گرفتند و حامی ما شدند.

WhatsApp Image 2018-11-12 at 17.24.28(1)

محسنی درباره فضای حاکم در این برنامه توضیح داد:  همان ابتدا به این تصمیم رسیدیم که باید ابتدا مخاطب را جذب کنیم بعد حرف‌مان را بزنیم چراکه فضای آموزشی این برنامه بسیار سخت و سنگین است و به قول معروف ممکن است اگر از همان ابتدا بخواهیم فضای آموزشی را حاکم کنیم، بیننده آن را پس بزند. برای اینکه تماشای مجموعه را آسان کنیم به این نتیجه رسیدیم که فضای مفرح و شادی را ایجاد کنیم که در عین مفرح بودن به شکلی غیر مستقیم حرف‌مان را هم بزنیم.

تهیه کننده این مجموعه در خصوص ساختار برنامه توضیح داد: کار چند ساختار مجزا دارد؛ مجری و عروسک داریم که مجری، کارشناس برنامه نیز هست و زمانی که عروسک کنار او قرار می‌گیرد بازی هم دارد در واقع اجرا و بازیگری توام است.

وی افزود: انیمیشن و موشن‌گرافیک داریم که در موشن‌گرافیک کمی جدی‌تر به آموزش پرداختیم. آیتم‌های نمایشی داریم که یوسف صیادی، شراره درشتی، عباس محبوب، بهراد خرازی، آرش نوذری و امیرحسین حاجی زاده بازی کردند.

محسنی یادآور شد: در آیتم های نمایشی فصلی را به صورت اپیزود بازی می‌کنند که از این طریق هم بخشی از مفاهیم آموزشی را به مخاطب منتقل می‌کنیم.

کارگردان «همین الان یهویی» در پاسخ به این سوال که چند بخشی بودن برنامه به تمرکز مخاطب آسیب نمی‌رساند، گفت: ما تمام تلاش‌مان را کردیم که همه این بخش‌ها از نظر سناریو با هم مرتبط باشند که کار سختی هم بود. در واقع سناریو بر اساس یک فرمول نوشته شده اما ساختار متفاوتی دارد.

WhatsApp Image 2018-11-12 at 17.24.30

​او اضافه کرد: ما کل برنامه را تولید نکردیم که بازخورد مردم را ببینیم تا اگر قسمتی مشکل داشت یا قسمتی جذاب تر بود بتوانیم روی آن بخش‌ها مانور دهیم.

کارگردان و تهیه کننده این مجموعه تلویزیونی درمورد زمان پخش «همین الان یهویی» عنوان کرد: کل کار در 30 قسمت تهیه شده است که جمعه ها ساعت 11 صبح روی آنتن شبکه دو می رود..

پس از آن ندا غفاری مجری و کارشناس این برنامه تلویزیونی با توجه به اجرای کروماکی این برنامه گفت: اجرای کروماکی برایم سخت بود چراکه خیلی در محدودیت بودم. اگر می توانستم در فضایی که دکور زده می شد، قدم بزنم و اکت داشته باشم قطعا راحت‌تر می‌توانستم اجرا کنم ولی در اجرای کروماکی نهایتا می‌توانستم از دست‌ها و صورتم استفاده کنم که این کمی کار را برایم سخت کرده بود. با این حال با راهنمایی کارگردان کار از پس آن برآمدم.

او افزود: در قسمت‌های اول بیشتر به معرفی پرداختیم و کمی محدودیت‌ها برای من در این قسمت بیشتر بود بنابراین نمی‌توان از قسمت اول برداشت کرد که اجرایم چطور بوده است ولی از قسمت چهارم به بعد دستم را باز گذاشتند و در واقع توانستم خودم باشم. قسمت های ابتدایی بیشتر تمرکز بر این بود تا تمام بخش‌های کار یعنی بازیگران، موشن گرافیک، عروسک‌ها و... دیده شود به همین جهت من کمتر اکت داشتم. .

ندا غفاری اضافه کرد : به جهت تخصصی بودن مطالب ما نمی توانیم بداهه گویی داشته باشیم چون از مسیر و هدف اصلی موضوع برنامه دور می شویم لذا باید متکی به متن پیش برویم.  ما از قبل سناریو را آماده کنیم و من هم کاملا متن رو حفظ می کنم و قبل از ضبط برنامه با صداپیشگان و عروسک گردان های برنامه در حضور کارگردان هماهنگی های لازم را انجام می دهیم.

ایمان صابر نویسنده «همین الان یهویی» در خصوص میزان تحقیقات خود برای نگارش متن این برنامه بیان کرد: ماجرای این برنامه تا اندازه زیادی ملموس است و در اطراف‌مان دیده‌ایم پس نیازی به تحقیقات زیاد نبود. ما هدف‌مان را عموم جامعه قرار داده بودیم به همین جهت هشتاد درصد کار اطلاعاتی بود که همه ما از آن آگاه هستیم ولی از بیست درصد دیگر اصلا اطلاعاتی نداشتم.

او اضافه کرد: به عنوان مثال اصطلاحاتی که آقای محسنی به آن‌ها اشاره کردند کیلاگر، اسکیمر و...  شنیده بودم ولی در مورد راهکار و نوع کاری که این دستگاه‌ها و حربه‌ها انجام می‌دهند اطلاعی نداشتم از سوی دیگر نباید زیاد به آن ها می‌پرداختیم تا جنبه آموزشی پیدا نکند و کسانی که اطلاعی از آن نداشتند با این حربه‌ها آشنا شوند. این بخش های کار سخت بود ولی با جلسات و اتاق فکری که برای نگارش سناریو تشکیل می دادیم توانستیم از پس سختی این کار بر بیاییم..

صابر با توجه به چندفضا بودن این پروژه در سبک‌های رئال، طنز و... و نوع نگارش آن توضیح داد: معمولا قبل از نگارش، جلسه‌ای می‌گذاشتیم و به نتیجه‌ای می‌رسیدیم که چه خروجی مد نظرمان است. در واقع ابتدا و انتها کار مشخص می‌شد حتی از قسمت‌هایی که بیرون از استدیو تصویربرداری می‌شد اطلاع کسب می‌کردیم تا از نظر دیالوگ بخش‌های مختلف را به هم مرتبط کنیم.

وی یادآور شد: تلاش کردیم سیری را که از ابتدا تا انتها داشتیم با شیب ملایم و منطقی جلو ببریم تا مخاطب را اذیت نکنیم. تصور می‌کنم در این جزئیات موفق عمل کردیم چراکه حساسیت زیادی نسبت به این قسمت‌ها داشتیم. بازخوردی که از دوستان و همکاران خودم قبل از پخش داشتم خوب بود در نهایت باید منتظر باشیم تا واکنش مردم را ببینیم و امیدوارم بازخورد خوبی را داشته باشیم.

سید جواد سید محسنی با اشاره به رویکرد پلیس فتا و شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت ( شاپرک)عنوان کرد که خواسته مهم این پلیس و این شرکت این است که این برنامه بتواند کاری کند که مردم در دام کلاه برداران سیستم پرداخت گرفتار نشوند و فضای امنی برای افراد جامعه در سیستم پرداخت کارت ایجاد شود.

 

کارگردان برنامه در خصوص نحوه ورود بازیگران اضافه کرد: تا قسمت هشتم یوسف صیادی تنها بازیگر ما است از قسمت هشتم به بعد به این نتیجه رسیدیم که ممکن است مخاطب به تنوع نیاز داشته باشد پس بازیگران جدید را اضافه کردیم. در بعضی قسمت‌ها تنها یکی از بازیگران حضور دارد در بعضی قسمت های دیگر چند بازیگر حضور دارند.

محسنی با اشاره به استفاده از این سبک برای ارگان‌های دیگر نیز اظهار داشت: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که مخاطب ما را دوست داشته باشد و این جنس کار در حوزه‌های دیگر هم حرفی برای گفتن داشته باشد چراکه ساختار ما به گونه‌ای شناور است و عروسک‌ها و مجری می‌توانند حرف دیگری نیز ارائه دهند اما ساختار فرهنگ سازی برنامه برای‌مان اهمیت دارد که نمی‌خواهیم تغییر کند.

ندا غفاری با اشاره به حضور عروسک‌ها و جذابیت آن‌ها برای مخاطب بیان کرد: ما سعی کردیم شخصیت عروسک‌ها را از خود مردم دریافت کنیم. یعنی چهره آن‌ها فانتزی است اما شخصیت‌شان کاملا رئال است. مثلا ما در عروسک‌هایمان دختری داریم که مثل همه دختران به زیبایی‌اش رسیدگی می‌کند و عمل زیبایی انجام می دهد اما از طرفی مادر بزرگ هم داریم. یعنی از تمام دوره‌ها عروسک های متفاوتی داریم که هر کدام شخصیت متفاوتی دارند. من فکر می‌کنم چون عروسک ها شخصیت رئال دارند مردم آن ها را دوست داشته باشند چراکه حرف مردم را می‌زنند.

WhatsApp Image 2018-11-12 at 17.24.29(1)

او در مورد اینکه با عروسک ها بازی رئالیته دارد یا فانتزی ادامه داد: بیشتر رئال است ولی برخی قسمت‌ها هم بازی فانتزی دارم.

ایمان صابر درخصوص سبک نگارش دیالوگ برای عروسک‌ها بیان کرد: با توجه به آنچه از ما خواستند برای آن‌ها دیالوگ نوشتیم. در واقع سبک رئالی است که درون مایه طنز هم در آن وجود دارد. گاهی کلاه‌بردار می‌شوند، گاهی دلسوزند، گاهی بازیگوش هستند و...دقیقا مثل آدم‌هایی که می‌بینیم و وجود دارند.

.

سید جواد سید محسنی در پایان عنوان کرد: ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا برنامه خوب و ماندگاری داشته باشیم و تنها هدف‌مان این است که سر مردم کلاه نرود. در آخر از آقای عادلی مدیر گروه اجتماعی و فرهنگی شبکه دو سیما همچنین سردار هادیانفر ریاست محترم پلیس فتا ناجا ، مهندس محسن قادری مدیر عامل شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت ( شاپرک)، سرهنگ علی خلیلی، ، سرهنگ علی نیک نفس، سرهنگ حسین رمضانی، سرهنگ رامین پاشایی، سرهنگ تورج کاظمی، سیدمحمدحسن مجتبایی،  سروش صاحب فصول، مهندس مهدی طوبایی، دکتر افشین لامعی،مهندس مجتبی مظفری، سید محمد حسینی جرجانی که همواره یار و یاور ما بودند تشکر و قدردانی می کنم. و از کلیه عوامل برنامه که در کنار من بودند و تلاش کردند تا این برنامه به سرانجام برسد قدردانی می کنم. .

همچنین ندا غفاری به عنوان حرف آخر بیان کرد: از تمام دست اندر کاران این برنامه که دست به دست هم دادند و صبوری کردند کمال تشکر را دارم. امیدارم که کارمان خروجی خوب و قابل قبولی داشته باشد.

در پایان ایمان صابر یادآور شد: برای من اتفاق خوبی بود که در این پروژه با این عزیزان آشنا شوم و امیدوارم فاینال کار همه راضی باشیم و اتفاقات خوبی برای‌مان رقم بخورد.

برنامه همین الان یهویی جمعه ها ساعت 11 صبح به روی آنتن شبکه دو سیما می رود. دیگر عوامل این برنامه عبارتند از:

تهیه کننده و کارگردان: سیدجواد سیدمحسنی

مجری کارشناس: ندا غفاری

بازیگران: یوسف صیادی، آرش نوذری، بهراد خرازی، عباس محبوب، شراره درشتی، امیرحسین حاجی زادگان

بازیگر دوربین مخفی: امید حمیدی

گروه نویسندگان: ایمان صابر، ندا غفاری ، سیدجواد سیدمحسنی و سارا کنعانی

مجری طرح: موسسه فیلم سازی قاب عکس نقره ای

کارشناس انتظامی: سرهنگ علی خلیلی

صداپیشگان: مهبد قناعت پیشه، مهسا ایرانیان، مهدی پر، گلچهره زند، حمید سربندی

عروسک گردانان: احمد آکشته، علی افشاری، میرآرش مصطفایی

منشی صحنه: مهناز نظری

دستیار کارگردان: غلامرضا نیک بخت ، طراوت محمودی زاد

دستیار تهیه کننده: جلال عبداله زاده

گروه تصویربرداری: ابراهیم جعفری نیا، علی رضایی، فراز فرهمند نیا

سرپرست گروه انیمیشن: فریبا جعفرزاده

سرپرست جلوه های ویژه: مهدی صمیمی

تدوین: ابراهیم جعفری نیا، وحید رستم خانی

آهنگ سازی و صداگذاری: علی سینا رضانیا

روابط عمومی: نیکی بابامرادی

طراح گریم: مهین اعلا، پدرام برزگر

مدیر تولید: ابوالقاسم هتلچی

ساخت عروسک: محمد اعلمی

WhatsApp Image 2018-11-12 at 17.24.28WhatsApp Image 2018-11-12 at 17.24.29

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز