یک خبر موسیقایی؛

آلبوم "سرو بالایِ سَهی"منتشر شد

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۱۰:۳۰:۰۴
کد خبر: ۷۸۴۹۷۵
آلبوم سرو بالایِ سَهیمنتشر شد
آلبوم سرو بالای به آهنگسازی و نوازندگی تار امیر شریفی و خوانندگی محمد اسماعیل قنبری و نوازندگی تنبک حسین زمانی روانه­ ی بازار نشر موسیقی شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ؛ این آلبوم که ساز و آوازی در حوزه­ ی موسیقی دستگاهی ایران است با رویکردی هنری و جدی و با نیت حفظ اصالت­ های موسیقی کلاسیک ایرانی توسط آهنگساز و خواننده­ ی اثر تولید شده است.

در دفترچه­ ی این آلبوم به قلم امیرشریفی که پیش از این آهنگسازی و تولید و نشر آلبوم­ هایی چون "برافشان"، "چهارسو" ، "حُزّان" و "مجموعه تصانیف عارف قزوینی "را در کارنامه­ ی خود دارد می­ خوانیم:

امروزه با رشد فزاینده‌ی گرایشاتِ مردم پسند درموسیقی ایرانی، بیش از پیش شاهد رنگ باختن یکی از هنری­ترین اَشکال ارائه­ ی موسیقی دستگاهی؛ یعنی ساز و آواز و در مقابل شاهد رونق کم سابقه­ ی تصنیف و ترانه خوانی درموسیقی ایران هستیم؛ این نخستین ضرورتی است که مارا به طراحی و اجرای این ساز و آواز نسبتاً بلند ترغیب نمود.

امیر شریفی که عضو هیات علمی دانشکده­ ی موسیقی دانشگاه هنر است چهار قطعه برای این آلبوم ساخته و دو تصنیف از رپرتوار تصانیف قاجاری را برای این آلبوم تنظیم کرده­ است.

مراسم رونمایی این آلبوم با حضور عوامل تولید و اجرای زنده­ ی بخش­ هایی از این آلبوم دوشنبه 19 آذر ساعت 20 در گالری آ واقع در خیابان کریم­خان­ زند،خیابان آبان جنوبی کوچه­ اردشیر ارشد پلاک 7 برگزار خواهد شد.ورود برای علاقمندان آزاد است.

 

نظر شما