شب شعر زنان در قاب شبکه ۴

۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۰۹:۳۳:۱۸
کد خبر: ۷۹۱۵۹۶
شب شعر «شب های هنر» با حضور زنان شاعر به روی آنتن می رود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «شب شعر» در دوازدهمین برنامه خود، دوشنبه 3 دی ماه، با حضور دکتر زهره الله دادی دستجردی، نویسنده و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و فریبا یوسفی، شاعر و پژوهشگر، «شعر زنان ایران» را به گفتگو می نشیند.

از آغازِ شعرِ فارسی تا مشروطه، زن چندان چهره‌ی روشنی در شعر ندارد.رگه‌های تجددخواهی در مشروطه، جدایِ از ره‌آوردهای خوب و بدش، به حضورِ زنان در عرصه‌های مختلفِ فرهنگی کمک کرد. پروین اعتصامی در این دوره ظهور کرد و ظهورش در حدِ یک انقلابِ فرهنگی بود.

نقشِ انقلابِ اسلامی در تثبیتِ جایگاهِ والایِ زن در جامعه و شعرِ فارسی موجبِ کاهشِ نگاهِ تفکیکی زن و مرد در شعرِ فارسی می‌شود. حضورِ پُررنگ زن در فرهنگ و ادبیاتِ فارسی و ورودِ او به حوزه‌های جدی‌ترِ مبارزه‌ی اجتماعی، از دستاوردهای انقلاب اسلامی و نشان از تأثیرِ رویدادِ فرهنگیِ انقلابِ اسلامی است.در اشعارِ زنانه معمولا با رویکردِ انتقادی نیز روبه‌رو هستیم. این امر شاید برآمده از احساسِ محدودیت‌ها و گاه محرومیت‌های اجتماعی باشد.

مجله ادبی «شب شعر» به تهیه کنندگی کوروش انصاری و اجرای محمود اکرامی فر، هر دوشنبه شب در حوزه ادبیات، ساعت 23 روی انتن شبکه 4 می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز