در «مناظره باز» کانال بالکان شبکه سحربررسی شد ؛

دستگیری مرضیه هاشمی در آمریکا و ارزیابی ابعاد انسانی آن

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۵:۰۶:۵۳
کد خبر: ۸۰۲۳۹۴
دستگیری مرضیه هاشمی در آمریکا و ارزیابی ابعاد انسانی آن
برنامه زنده «مناظره باز» (Open Debate ) کانال سحر بالکان، امشب با دعوت ازهرو وان لایتم کارشناس سیاسی در استودیوی بروکسل و آندرا مریدا، هماهنگ کننده حزب سبز در کلورادوی آمریکا، موضوع دستگیری مجری و مستندساز ایرانی-آمریکایی پرس تی وی، مرضیه هاشمی در خاک آمریکا را مورد بحث قرار خواهد داد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این برنامه تشریح می شود که مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری شبکه پرس تی وی، در سفر به آمریکا، بدون هیچ دلیل مشخصی، بازداشت شده و تاکنون هم اطلاعات شفافی درباره علت بازداشت وی منتشر نشده است.

این در حالی ست که برنامه تبیین خواهد کرد که گروه های حقوق بشری در آمریکا از دولت این کشور خواستند درباره علت بازداشت مرضیه هاشمی مجری خبر شبکه پرس تی وی توضیح دهد. شورای روابط اسلام و آمریکا در بیانیه ای از وزارت دادگستری آمریکا و اف بی آی خواست در این خصوص شفاف سازی کنند. 

گروه موسوم به «پن امریکا» هم اعلام کرده است بازداشت خانم هاشمی نقض مقررات و اصول دمکراتیک است. فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران و کمیته حافظت از روزنامه نگاران مستقر در نیویورک هم در بیانیه هایی به این بازداشت اعتراض کردند.

بازداشت خانم هاشمی به عنوان یک خبرنگار و روزنامه نگار در امریکا باعث شده سئوالات زیادی مطرح بشود، این بحث و بررسی مهم در «مناظره باز» امشب یکشنبه 30 دی ماه با اجرای عادل حاجی محمدویچ دنبال خواهد شد.

تهیه کننده برنامه «مناظره باز»، امیر فکری و مترجم همزمان این برنامه ارناد پانجیچ است. 

 این برنامه روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه در ساعت 22 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه به روی آنتن کانال بالکان شبکه سحر می رود.

ارزیابی ابعاد انسانی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز