مستندی در چهار قسمت چهل دقیقه‌ای؛

چهل سال زن ایرانی در «نشان افتخار»/ ویژه چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۶:۰۴:۵۱
کد خبر: ۸۰۲۷۸۵
چهل سال زن ایرانی در «نشان افتخار»/ ویژه چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی
مستند «نشان افتخار» به تهیه کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی در گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو تولید می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مستند «نشان افتخار» با موضوع موفقیت و اقدامات زنان ایرانی در چهل سالگی انقلاب به تهیه کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی تولید می‌شود.

مجتبی احمدی، تهیه‌کننده و کارگردان این برنامه، در گفتگو با خبرنگار برنا گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، با نگاهی به فاکتورهای این رشد چشمگیر، نمی‌توانیم از نقش موثر زنان در حوزه‌های مختلف به راحتی عبور کنیم. زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند می‌توانند دوشادوش مردان حضوری موثر و البته مستقل داشته باشند.

احمدی افزود: در مستند «نشان افتخار» به دنبال آن هستیم که به نمودار حضور و موفقیت زنان در حوزه‌های مختلف بپردازیم و نقش تاثیرگذار و چشمگیر زنان را در غالب‌های مختلف از جمله گفتگو، گزارش و تحقیق آماری به تصویر بکشیم.

تهیه‌کننده و کارگردان «نشان افتخار» ادامه داد: بی‌شک نمایش نموداری از موفقیت زنان بعد از انقلاب در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و غیره در این مستند چهل دقیقه‌ای نمی‌گنجد. در حقیقت ما تنها گوشه‌ای از حضور زنان را بعد از انقلاب در عرصه‌های مختلف به تصویر خواهیم کشید.

تمام تلاش این مستند انعکاس بخشی از واقعیت در مورد زنانی است که جدا از مسئولیت مادر بودن و همسر یک خانواده بودن توانسته‌اند به موفقیت‌های چشمگیری در زندگی شخصی و اجتماعی‌شان دست پیدا کنند و با هدف نمایش بستری مناسب در کشور برای فعالیت زنان ایرانی قرار است نگاهی انگیزشی ایجاد کنیم برای زنان و دختران ایرانی که می‌توانند از هر فرصتی برای موفقیت و اقبال در رسیدن و شکوفایی استعداد و توانمندی‌هایشان سود ببرند.

احمدی در پایان گفت: بی‌تردید در تحقیقات‌مان به این نکته رسیدیم که در چهل سال اخیر زن ایرانی نمادی از موفقیت و اقبال در رسیدن به اهدافش بوده و رشد چشمگیری در حوزه‌های مختلف تخصصی در کارنامه زن ایرانی به چشم می‌خورد.

«نشان افتخار» را میثم سوری تصویربرداری می‌کند و علی کرمانی سرپرست گروه تدوین این مستند است. در مستند «نشان افتخار» محمد مبین و یاسر صادقی به عنوان مشاور پروژه فعالیت می‌کنند و سمانه مقدم، آزاده مختاری، محمدرضا پشوتن، علی ناصری، مژگان رسولی، محمدعلی راد در اتاق فکر این برنامه حضور دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز