در برنامه «نمودار » مطرح شد؛

خلبان هادیان: دستگیری ریگی افتخاری بود که نصیب ایرانیان شد/ طراحی و ساخت صفرتا صد هواپیما در ارتش جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۷/۱۱/۲۱ - ۱۳:۰۳:۰۳
کد خبر: ۸۱۰۷۷۹
خلبان هادیان: دستگیری ریگی افتخاری بود که نصیب ایرانیان شد/  طراحی و ساخت صفرتا صد هواپیما در ارتش جمهوری اسلامی ایران
امیر سرتیپ دوم خلبان مهدی هادیان، معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش مهمان قسمت هفتم نمودار در آغاز برنامه دررابطه با مولفه های قدرت در جهان پرداخت و ایران را در اولین رتبه ها در این بحث دانست.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ امیرهادیان در ادامه برنامه «نمودار» به دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت و تولید هواپیماها پرداخت و در انتهای برنامه به پروژه دستگیری ریگی اشاره کرد.

امیر هادیان در ابتدای گفت‌وگو به توضیح راجع‌ به نشان های دریافت کرده اش پرداخت و گفت: به ازای هر دوره در ارتش افراد دارای این نشان ها می‌شوند.

سپس در ادامه افزود: امروزه قدرت نظامی ایران درعرصه های مختلف به خصوص نیروی دفاعی یک مولفه قدرت محسوب می‌شود و به لطف و عنایت خدا و رهبری مقام معظم رهبری جایگاه ویژه و خاصی در جهان داریم. ارتش جمهوری اسلامی هم از نظر تخصص و هم نیروی انسانی در رتبه بسیار عالی قرار دارد و نیروی هوایی جزو نیروهای تجهیزات محور است و به لطف خداوند و تجربیات گران‌قدر هشت سال دفاع مقدس وبومی سازی بسیاری از تجهیزات و جنگ افزار های مختلف،برخورداری از نرم افزارها و تکنولوژی های روز،نیروی هوایی ارتش در شرایط حال آماده پاسخگویی هر تحدیدی درهرسطحی را دارد.

سرتیپ دوم خلبان هادیان درارتباط با جنگنده های ساخته شده گفت: فرایند ساخت هواپیما و صنعت هوانوردی صنعتی پیچیده و زمان بری است، و ما نزدیک دودهه با توجه به نیازمان مشغول این صنعت شده ایم.

درابتدا با ساخت و تعمیر بدنه هواپیما به نام پرستو شروع کردیم، سپس ساخت دیگر هواپیماها مثل تندر و بعد صاعقه ختم شد، ویژگی صاعقه در بحث طراحی این است که اولین جنگنده هواپیمایی بود که بیش از سی دردصد در طراحی و ساخت بدنه تلاش خود ایرانیان و متخصصین این حوزه بود و طراحی منحصر به فرد داشت وبه تولید انبوه رسید؛ بعد از صاعقه مشغول تولید و طراحی کوثر شدیم که نسبت به صاعقه به روزرسانی شده بود و صفر تا صد تولید دست خودمان بود. 

امیرهادیان در پاسخ مجری به بحث آموزش گفت: یک بحث آموزش برتجربیات افراد در هشت سال دفاع مقدس برمی‌گردد، دوره معارف شهید صیادشیرازی که بسیار تاثیرگذار بود، دوره های مختلف طولی و عرضی دیگر نیز بوده است. 

وی درادامه به بحث دستگیری ریگی پرداخت و گفت: دستگیری ریگی افتخاری بود که نصیب ایرانیان شد در ابتدا لطف و عنایت خدا و بعد کار عملیاتی و مشترکی بود  که از مباحث اطلاعی شروع شد و به ارتش جمهوری اسلامی ایران موضوع پدافند برگشت.   

«نمودار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت 19 پخش می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز