دبیر شانزدهمین دوره جشنواره فیلم نهال خبر داد:

۱۸۶ اثر از ۴۶ کشور متقاضی حضور در جشنواره فیلم نهال

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۱۱:۳۱:۵۴
کد خبر: ۸۱۴۹۸۶
۱۸۶ اثر از ۴۶ کشور متقاضی حضور در جشنواره فیلم نهال
علیرضا باستانی دانشجوی سال دوم دانشکده سینما تئاتر که امسال دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی (نهال) است از انتشار فراخوان بخش ملی این جشنواره خبر داد و درباره آثار ارسال شده در بخش بین‌الملل گفت: تا امروز 186 اثر از 46 کشور به جشنواره فیلم نهال ارسال شده است.

علیرضا باستانی دبیر شانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی (نهال) در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: امروز فراخوان بخش ملی شانزدهمین جشنواره فیلم نهال منتشر خواهد شد. پیش از این در آذر ماه فراخوان بخش بین‌الملل جشنواره منتشر شده است که تا امروز تعداد زیادی اثر از کشورهای مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

باستانی خاطرنشان کرد: تا امروز 186 اثر از 46 کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده است. بیشترین آثاری که به جشنواره فیلم نهال ارسال شده از کشورهای آمریکا، روسیه، فرانسه، ایتالیا و ژاپن است که مطمئناً طی روزهای آینده تعداد آثار بیشتر خواهد شد چرا که هنوز از مهلت اعلام شده در فراخوان ما زمان زیادی باقی مانده است.

نهال

وی افزود: در بخش ملی، آثار در سه بخش «فیلم کوتاه»، «عکس و پوستر» و «فیلمنامه» تقسیم‌بندی می‌شوند و در حیطه فیلم کوتاه آثار در بخش‌های انیمیشن، مستند، تجربی، داستانی و سال اولی مورد داوری قرار می‌گیرند و در نهایت در هر بخش یک اثر برگزیده معرفی خواهد شد.

دبیر شانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه نهال در ادامه گفت: یکی از تفاوت‌هایی که این دوره از جشنواره با دیگر دوره‌ها دارد اضافه شدن بخش هفته فیلم است که علاوه بر بزرگداشتی که مدنظر داریم یک بخش هفته فیلم خواهیم داشت که در آن آثار پرویز کیمیاوی کارگردان سینمای ایران برای علاقه‌مندان نمایش داده می‌شود و همچنین ورکشاپ‌هایی در نظر گرفته‌ایم که هفته آینده اساتید آنها مشخص خواهند شد.

وی در ادامه این بحث اظهار داشت: در بخش ورکشاپ‌ها یک ورکشاپ بین‌المللی نیز داریم که در حال رایزنی با یکی از کارگردان‌های مطرح دنیا هستیم که طی چند روز آینده نتیجه رایزنی‌ها در جهت حضور وی در ایران برای برگزاری ورکشاپ قطعی خواهد شد. در نیمه اول خرداد ماه در یک نشست خبری اساتید این کارگاه‌های آموزشی و بزرگداشتی که مدنظر داریم همراه با اسامی هیأت داوران اعلام خواهند شد.

باستانی با اشاره به جوایز نقدی این دوره از جشنواره فیلم دانشجویی گفت: ما مثل هر سال برای برگزیده‌های این دوره از جشنواره جوایزی نقدی نیز در نظر داریم که هنوز میزان این جایزه مشخص نیست و با وجود اینکه نسبت به سال گذشته با توجه به وضعیت اقتصادی کشور میزان بودجه جشنواره کاهش یافته هیچ آسیبی به جشنواره نهال وارد نشده و مطمئناً دوره شانزدهم با همان کیفیت گذشته یا حتی با کیفیتی بیشتر برگزار خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: امیدوارم دانشجویان از این دوره از جشنواره فیلم نهال با ارسال آثارشان استقبال کنند. از اول اسفندماه تا یکم اردیبهشت علاقه‌مندان به حضور در این رویداد فرهنگی هنری می‌توانند آثارشان را برای راه‌یابی به جشنواره ارسال کنند. جشنواره فیلم نهال می‌تواند برای افراد با استعداد و با انگیزه سکوی پرتابی باشد که موجب پیشرفت آنها خواهد بود. همچنین در پایان، از فیلمنامه برگزیده برای ساخت حمایت خواهد شد و امسال شرایطی فراهم است تا در پنل‌های مارکتی که در نظر گرفته‌ایم فیلمسازان جوان با خریداران و تهیه‌کنندگان فیلم‌ها ارتباط نزدیک برقرار کرده و بتوانند برای آثار خود تهیه‌کننده، سرمایه گذار یا خریدار پیدا کنند.

گفتنی است  شانزدهمین جشنواره نهال به دبیری رضا باستانی با هدف معرفی و اعتباربخشی به آثار کوتاه دانشجویی و نمایش تلاش و پیشرفت آثار دانشجویان با فراهم سازی بستر رقابت و ورود دانشجویان به جریان فیلمسازی کوتاه در خرداد ماه 1398 برگزار خواهد شد.

نظر شما