پیام نوروزی رهبر اپرا؛

لوریس چکناواریان: فرهنگ، اساس پیشرفت یک جامعه است

۱۳۹۸/۰۱/۰۲ - ۱۴:۲۹:۴۸
کد خبر: ۸۲۴۱۹۶
لوریس چکناواریان: فرهنگ، اساس پیشرفت یک جامعه است
استاد چکناواریان در تبریک سال نو با تاکید بر پیشرفت و ترقی در فرهنگ گفت: 2500 سال بیشتر است که به اعتبار فرهنگمان سرپا هستیم پس تلاش کنیم که آن را از دست ندهیم.

 لوریس چکناواریان، آهنگساز، رهبر ارکستر، و نویسنده در گفت و گو با خبرنگار برنا با تبریک سال نو به همه هموطنان به  حفظ و ترقی در فرهنگ ایرانی تاکید کرد و گفت: سال نو را به همه هموطنان عزیز تبریک می گویم و امیدوارم که در سال جدید ترقی و پیشرفت در  فرهنگ کشورمان را شاهد باشیم. 

وی افزود: تأکید من بر فرهنگ به دلیل اهمیت آن است، چراکه ما ملتی هستیم با فرهنگ 2500 ساله و همین فرهنگ ما را سرپا نگه داشته، امیدوارم روز به روز در این زمینه پیشرفت کنیم چرا که بیشتر و بیشتر همدیگر را دوست خواهیم داشت و ایران را آباد خواهیم کرد و در تاریخ خواهیم ماند. 

چکناواریان در بیان برنامه‌های خود در نوروز 98 گفت: ایام نوروز برای رونمایی داستان «زال و سیمرغ» شاهنامه فردوسی در لندن خواهم بود. 

چکناواریان آهنگساز، رهبر ارکستر، نویسنده و نقاش ارمنی‌تبار اهل ایران است. وی یکی از چهره‌های شناخته‌شدهٔ فرهنگی ایران و ارمنستان است.

وی به‌عنوان آهنگساز تاکنون بیش از ۷۵ اثر شامل ۶ اپرا، ۵ سمفونی، ۱ اوراتوریو، ۱ رکوئیم، آثاری در زمینهٔ موسیقی کُر، موسیقی مجلسی، موسیقی باله، پیانو و خوانندگی، و همچنین کنسرتوهایی برای پیانو، ویولن، گیتار، سلو و پیپا، در کنار موسیقی‌های متن فیلم ساخته‌است. او بیش از ۱۰۰ اثر با لیبل‌هایی مانند آرسی‌ای، فیلیپس، اِمی و ای‌اس‌وی منتشر کرده‌است.

چکناواریان بسیاری از ارکسترهای مهم جهاناز جمله ارکستر فیلارمونیک ارمنستان،«فیلارمونیک سلطنتی انگلستان»، «فیلارمونیک سلطنتی لیورپول»، «ارکستر مجلسی انگلیس»، «ارکستر سمفونیک لندن» را رهبری کرده‌ است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز