یادداشت

شأن هنری یا درآمد از طریق تبلیغات؟!

۱۳۹۸/۰۱/۰۱ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۴۸۰۹
شأن هنری یا درآمد از طریق تبلیغات؟!
یادداشت - مجتبی احمدی

اخیرا شاهد هستیم که بسیاری از هنرمندان، بازیگران سینما و تلویزیون و البته چهره‌های سرشناس ورزشی در حوزه تبلیغات، حضوری فعال تری نسبت به قبل دارند. به طوری که حتی با عدد و ارقام متفاوت تری نسبت به دستمزدهای آنها در بازیگری می توان به درآمدهای این هنرمندان در حوزه تبلیغات اشاره کرد. کار به جایی رسیده که برخی هنرمندان در معرفی و تبلیغ کالاهای بی ربط و به دور از شأن و جایگاه اجتماعی شان نیز وارد شده اند و حتی در برخی مواقع تبلیغ اشخاص مختلف در حرفه های مختلف را نیز در درآمد زایی به کار می گیرند.

در اینکه چهره‌های سرشناس هر مملکت با ورود به مسائل اقتصادی می توانند در پیشرفت و موفقیت و اقبال آن کالا یا حوزه بیزینسی موفق باشند و به دیده شدن آنها در میان اقشار مختلف جامعه کمک کنند یک بحث است، اما انتخاب کالا یا خدمات موردنظر نیز بایستی با مراقبت و تشخیص درستی انجام شود. چرا که اصولا انتخاب چهره‌های محبوب و معروف در امور اقتصادی قرار نیست به جایگاه هنری و یا ورزشی آنها لطمه وارد کند. در واقع این اشتباه نگاه جامعه را روی جایگاه اجتماعی شان تحت تأثیر قرار می دهد.

با نگاهی اجمالی به حضور فعال تبلیغاتی سلبریتی‌ها در دنیا به این نکته می‌رسیم که اتفاقا اعداد و ارقام عجیب و غریبی در این همکاری‌ها جابجا می شود و معمولا شرکت‌ها، برندها، کارخانجات و صاحبان کالا در همه جای دنیا براساس همکاری با سلبریتی ها به اقبال عمومی دست پیدا می کنند.

اما فعالیت تبلیغاتی هنرمندان چهره در شبکه های مجازی قطعا روی تعریف و ذهنیت مخاطب نسبت به آنها تأثیر می گذارد. اینکه بازیگر خانم تبلیغات کالای منزل داشته باشد خیلی عجیب و غریب نیست در صورتی که دیده می شود از دندان پزشک و روانپزشک گرفته تا مراکز زیبایی توسط هنرمندان مختلف تبلیغ می شوند. حتی دیده شده است که تبلیغات کالای الکترونیکی نیز توسط یک بازیگر خانم کمی دور از ذهن اما انجام می شود و این بدون هیچ قاعده و چارچوبی می تواند لطمه زننده باشد. از سوی دیگر دیده شده است که صفحات شخصی بازیگران و چهره های ورزشی با مبالغ هنگفت اجاره داده می شود و عملا شبکه های اینستاگرامی به دکان تبلیغاتی آنها تبدیل شده است که می تواند با حداقل رعایت چارچوب هایی نگاهی حرفه ای تر به خود بگیرد. اینکه استار سینمایی بدون رعایت اصول تبلیغاتی در این عرصه فعالیت دارد شاید سرانجام خوبی برایش نباشد.

باید دید مبنای انتخاب هنرمندان و چهره های ورزشی در این بیزینس چیست؟

آیا تنها به دستمزدهای کلان دریافتی فکر می کنند یا سروشکل کار را نیز مد نظر دارند.

باید دید آیا در این زمینه مشاوران تبلیغاتی دارند یا تنها به عنوان مشاور تبلیغاتی با برندهای مختلف همکاری دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز