اقبال واحدی:

در این شرایط نباید از گلزار ایراد گرفت

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۰۶:۰۶:۰۰
کد خبر: ۸۲۵۲۰۷
در این شرایط نباید از گلزار ایراد گرفت
اقبال واحدی، مجری قدیمی تلویزیون، با وارد دانستن ایرادات اصلی به سازمان صدا و سیما اظهار داشت: در این شرایط نباید از محمدرضا گلزار ایراد گرفت.

اقبال واحدی، مجری قدیمی تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: محمدرضا گلزار وقتی جایزه‌اش را از جشنواره جام جم دریافت کرد جمله‌ای گفت که من در ابتدا آن را اشتباه متوجه شدم، من تصور کردم گلزار از اینکه در تلویزیون فعالیت می‌کند و تعداد طرفدارانش به دلیل این فعالیت بیشتر شده خوشحال است اما پس از آن متوجه شدم منظور دیگری داشته که به نظر من داشتن چنین منظوری از شخصی در جایگاه گلزار چندان عجیب نیست.

واحدی تصریح کرد: مشکل اصلی تلویزیون ما این است که خصوصی نیست و اگر بخش خصوصی حضور پر رنگی در تلویزیون داشت بسیاری از مشکلات امروز وجود نداشت. ایده‌آل‌ترین شکل ممکن این است که ما دو یا سه شبکه رسمی داشته باشیم و باقی شبکه‌ها خصوصی باشند و در این شرایط است که فضای رقابتی فضایی سالم می‌شود.

وی افزود: محمدرضا گلزار یک شخصیت مستقل است که هر جا برایش منفعتی وجود داشته باشد حضور دارد و این نمی‌تواند یک مشکل از سوی او باشد، مشکل اصلی این است که فضای رقابتی سالم نیست و در این فضای ناسالم رقابتی مطمئناً نمی‌توان فهمید که کار محمدرضا گلزار در مقام یک مجری خوب است یا خیر اما مطمئناً در این شرایط به هیچ‌عنوان نمی‌توان به گلزار خرده گرفت و مخاطبان تلویزیون را که از برنامه او استقبال کرده‌اند از دیدن برنامه‌اش منع کرد.

این مجری در ادامه گفت: اشکالات اصلی در جاهای دیگر است و به عنوان مثال می‌توان به بحث اسپانسر اشاره کرد که با ورودش به برنامه به همه جوانب آن تسلط پیدا می‌کند و هیچ کاری به جنبه‌های حرفه‌ای و هنری برنامه از جمله مجری آن ندارد. در تلویزیون قدرت و مهارت یک مجری به روابط عمومی‌اش مربوط شده و اگر روابط عمومی بالایی داشته باشد موفق است، شاید بهتر است من به عنوان یک مجری بیشتر از این انتقاد نکنم چرا که مطمئناً با انتقادات بیشتر این شائبه به وجود می‌آید که من شاید به برخی از همکارانم حسادت می‌کنم.

مجری برنامه «صبح بخیر ایران» خاطرنشان کرد: اما بهتر است اصول مجری بودن به لحاظ حرفه‌ای رعایت شود. بخشی از مجری بودن به داشتن یک اعتماد به نفس است و البته قدرت صحنه‌گردانی، مجری باید اطلاعات عمومی بالایی داشته باشد و با قدرتی که دارد سطح سلیقه و اطلاعات مخاطبان را بالا ببرد. متأسفانه حتی زمانی که مجری‌های حرفه‌ای در تلویزیون بودند نیز اتفاق خاصی رخ نداد و ما امروز بیش از هر چیز در این زمینه به آموزش و تربیت مجری نیاز داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز