خاطره علی نصیریان از جمشید مشایخی

۱۳۹۸/۰۱/۱۵ - ۰۴:۰۴:۰۰
کد خبر: ۸۲۹۷۳۱
خاطره علی نصیریان از جمشید مشایخی
علی نصریان خاطره ای از جمشید مشایخی تعریف کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  بازیگر سریال «هزاردستان» با اشاره به دیگر دوستان جمع پنج نفره شان بیان کرد: مشایخی یکی از همکاران عزیز من بود همانطور که محمدعلی کشاورز هست و همانطور که داود رشیدی و عزت‌الله انتظامی بودند. ما در کارهای یکدیگر بازی می‌کردیم مثلاً داود رشیدی کارگردانی می‌کرد و دیگران بازی می‌کردند و یا به نوعی دیگر ما چند نفر با هم همکاری داشتیم. مشایخی یکی از برجسته‌ترین هنرمندانی بود که هم در تلویزیون به جامعه معرفی شد هم در تئاترهای سنگلج و هم در سینما فردی شناخته شده بود.

نصیریان با اشاره به ویژگی‌های مشایخی بیان کرد: ویژگی اساسی او استعداد و جوهر کار بازیگری بود که در وجودش بود نه اینکه با تعلیمات آکادمیک مفصل آن‌ها را آموخته باشد بلکه او جزو استعدادهای خودجوش بود که اگرچه اطلاعات و تعلیماتی را آموزش می‌بینند اما جزو کسانی هستند که متکی به طبیعت خلاقه خودش است و همه این جوهر و استعداد و جوشش را ندارند. او مثل پرویز فنی زاده بود که بیشتر درخشش خلاقه خودش بود که او را موفق کرد.

این هنرمند پیشکسوت اضافه کرد: مهمترین کار ایشان در تلویزیون سریال «هزاردستان» بود و در سینما هم یکی از بازی‌های بسیار درخشان او نقش کمال الملک بود که در این دو کار بسیار زیبا و باورپذیر حاضر شد. من کسی را نمی‌شناسم که توانسته باشد جای او در این کارها بازی کند و او بسیار به این نقش‌ها نزدیک بود.

وی همچنین با اشاره به دیگر همکاری‌های تلویزیونی با مشایخی گفت: ما کار تله تئاتر را در سال ۳۹ شروع کردیم که تا چند سال بعد ادامه داشت و مشایخی یکی از استعدادهای بسیار درخشان آن سال‌ها بود. بعد از انقلاب هم در دوره‌ای آقای مودبیان برای کارهای تله تئاتر بسیار تلاش کرد.

نظر شما