معرفی سه اثر از بخش «نمایش‌های ویژه – بهترینِ کشورها» در جشنواره جهانی فیلم فجر

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۱۴:۱۵:۳۱
کد خبر: ۸۳۱۵۲۲
معرفی سه اثر از بخش «نمایش‌های ویژه – بهترینِ کشورها» در جشنواره جهانی فیلم فجر
سه فیلم دیگر از مجموع فیلم‌های حاضر در بخش «نمایش‌های ویژه – بهترینِ کشورها» در سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، سه فیلم «زن مبارز»، «کیک» و «گناهکار» در بخش «نمایش‌های ویژه – بهترینِ کشورها» سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی آیند. در این بخش مجموعا 10 فیلم منتخب از سینمای کشورهای مختلف حضور دارد.

«زن مبارز» (Woman at War) دومین فیلم بلند بندیکت ارلینگسون از کشور ایسلند است.

این فیلم در بخش هفته منتقدان کن و جشنواره های بین المللی قاهره و پالم اسپرینگز به نمایش در آمده و نامزد جوایز فیلم های اروپایی و برنده جوایزی از جشنواره های بین المللی لوبلیانا و والادولید بوده است. 

«زن مبارز» فیلم معرفی شده به آکادمی اسکار در بخش فیلم خارجی زبان توسط کشور ایسلند در سال 2018 بوده و جودی فاستر به قصد بازسازی نسخه آمریکایی حقوق آن را خریداری کرده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: هالا زن پنجاه ساله‌ و فعال محیط زیست است که برای ایسلندی سالم، با کارخانه های آلومینیوم  سازی در حال مبارزه است. در میانه مبارزه و در مهم ترین بخش عملیاتش به او خبر می رسد که فرزندی که مدت ها بود برای سرپرستی او تقاضا داده بود هم اکنون در اوکراین پیدا شده است.  

«کیک» (Cake) اولین اثر بلند عاصم عباسی از کشور پاکستان است که در جشنواره پالم اسپرینگز به نمایش در آمده و در مقام نماینده پاکستان به نود و یکمین دوره اسکار برای شرکت در بخش فیلم های خارجی زبان معرفی شد.

«کیک» روایت خانواده ای متمول در پاکستان است که برای مراسم  تولد پدرشان  دور هم جمع می شوند و در رویارویی با یکدیگر، اسرار خانواده را برملا می کنند. خانواده ای به ظاهر شاد که در درون ملتهب و حساس هستند. 

«گناهکار» (The Guilty) اولین ساخته کارگردان دانمارکی گوستاو مولر است. این فیلم برنده جوایزی از جشنواره های ساندنس، تسالونیکی، تورینو، زوریخ و والادولید بوده و در جشنواره های بین المللی  پالم اسپرینگز، ملبورن، لوبلیانا، مونیخ و سائوپائولو شرکت کرده است. 

«گناهکار» از سوی کشور دانمارک به اسکار معرفی شد و به فهرست کوتاه 9 فیلم رشته فیلم خارجی  زبان در نود و یکمین مراسم اسکار راه یافت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ایستگاه پلیسی در شهری در  دانمارک... زمانی که  آسگر هولم پلیس کشیک به پایان زمان کاری خود رسیده است، با تماسی عجیب روبرو می شود. زنی تماس می گیرد و به ناگهان تلفن قطع می شود و مشخص می شود زن دزدیده شده است. هولم  کمک برای پیدا کردن زن ناشناس را آغاز می کند. 

همچنین همانطور که پیش از این اعلام شده بود، ریتی پان کارگردان کامبوجی که در سی  و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر جایزه صلح را دریافت کرد، در دوره سی و هفتم جشنواره با فیلم «قبرهای بی نام و نشان» (Graves Without a Name) در بخش «نمایش‌های ویژه: بهترینِ کشورها» حضور خواهد داشت.

«قبرهای بی نام و نشان» مستندی شاعرانه است که در امتداد مکاشفات ریتی پان فیلمساز نام آشنای کامبوجی درباره تاثیرات پایدار نسل‌کشی در کامبوج ساخته شده است.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما