در پرس تی وی؛

بررسی نگرانی بابت رشد نابرابری ها در جهان

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۸:۵۶:۰۰
کد خبر: ۸۳۵۴۹۶
برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» به بحث و بررسی پیرامون افزایش نگرانی ها درخصوص رشد نابرابری ها در جهان و کنترل بیش از دو سوم سرمایه جهان توسط یک درصد ثروتمندان تا سال 2030 می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه به تهیه کنندگی کاوه تقوایی ضمن مروری بر گزارش های رسمی که حاکی از کنترل بیش از دو سوم سرمایه جهان توسط یک درصد ثروتمندان تا سال 2030 ، افزایش نگران‌کننده نابرابری در جهان و اقداماتی که دولت ها می بایست برای جلوگیری از وخیم تر شدن اوضاع انجام دهند را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

این برنامه در ادامه با نگاهی به رشد نابرابری ها در آمریکا در طی چهل سال اخیر به بررسی دلایل این امر از جمله عدم وجود مقررات دقیق و کاهش میزان پرداخت مالیات توسط ثروتمندان خواهد پرداخت.

ساختار صنعتی و اقتصاد آمریکا در طی دهه های اخیر، دلایل قدرت گرفتن شرکت های بزرگ در این کشور، نقش انقلاب دیجیتالی در به وجود آمدن چنین وضعیتی در جهان و به طور خاص آمریکا و مروری بر علل بروز بی عدالتی ها و نابرابری ها در پرداخت حقوق به افراد قشر متوسط و ضعیف در آمریکا نیز از دیگر موضوعاتی است که در این برنامه مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

«شکاف اقتصادی» ساعت 01:00 بامداد جمعه 30 فروردین ماه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه نیز شنبه ساعت 01:03 بامداد، یکشنبه ساعت 09:00 و 20:00 و دوشنبه ساعت 12:00 روی آنتن خواهد رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز