« شبانه سیاسی» شبکه سحر بررسی می کند؛

تحلیلی بر تصمیم اخیر دولت آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت نفتی ایران

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۹:۲۱:۵۸
کد خبر: ۸۳۸۰۷۰
تحلیلی بر تصمیم اخیر دولت آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت نفتی ایران
«شبانه سیاسی» کانال کردی شبکه سحر، امشب تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا را درخصوص توقف معافیت از تحریم‌های نفتی ایران مورد تحلیل قرار می دهد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  «رسول شیخ کانلو» مجری برنامه سئوالاتی را درباره اقدام اخیر «دونالد ترامپ » رئیس جمهوری آمریکا  مبنی بر لغو معافیت از تحریم خرید نفت جمهوری اسلامی برای 8 کشور با کارشناس برنامه مورد ارزیابی قرار می دهد. 

همچنین رفتار عربستان و امارات و تاثیرگذاری رفتار آن ها در این خصوص با کارشناس مطرح خواهد شد. 

این برنامه همچنین  مواضع کشور ترکیه  را یکی از هشت کشور خریدار نفت ایران است در باره تصمیم اخیر آمریکا مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد. 

مواضع اتحادیه اروپا در باره اقدام آمریکا  نیز مورد واکاوی قرار می گیرد. 

اعتراض چین به شکل رسمی به اقدام عدم تمدید معافیت برای کشورها در خرید نفت از جمهوری اسلامی از سوی واشنگتن ،  از دیگر محورهای امشب « شبانه سیاسی » کانال کردی است. 

دولت آمریکا در ادامه پیگیری سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران و در اقدامی که برای بسیاری از ناظران غیرمنتظره بود، اعلام کرد که پس از پایان معافیت‌های فعلی تحریمی برای خریداران نفت ایران، اقدام به تمدید این معافیت‌ها نخواهد کرد. 

«شبانه سیاسی» با گویش کردی کرمانجی و به تهیه کنندگی رستم نادری، شنبه ها و چهارشنبه ها در ساعت 21:30  به مدت 30 دقیقه بر روی آنتن کانال کردی شبکه سحر می رود و به بررسی رویدادهای سیاسی خاورمیانه و جهان می پردازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز