با حضور سید علی گرمارودی برگزار می شود؛

نشست «جایگاه حضرت علی(ع) در ادبیات منظوم و منثور ایران»

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۱۸:۲۵:۵۱
کد خبر: ۸۴۵۰۷۹
نشست «جایگاه حضرت علی(ع) در ادبیات منظوم و منثور ایران»
​انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت فرارسیدن هزار و چهارصدمین سالگرد شهادت حضرت علی(ع) و ٢٥ اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، نشست تخصصی «جایگاه حضرت علی(ع) در ادبیات منظوم و منثور ایران» را برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  به نقل از انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، جایگاه شعر و شاعران در ایران و اسلام جایگاه رفیع و والایی ست و در طول حیات پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) شاعران ولایی مورد تفقد و عنایت آن بزرگواران قرار گرفته اند. عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت در ادبیات کهن و ادبیات معاصر ایران هم سابقه بسیار طولانی دارد؛ از این رو، سرایش شعر در مدح امام علی(علیه السلام) در تمام قالب های شعری هم به گذشته های بسیار دور باز می گردد. شجاعت و شهادت های آن امام همام در میدان های مختلف نبرد، فداکاری و جانفشانی در لیلۀ المبیت، حضور در غدیر خم و کرامات آن حضرت، مهمترین دست مایه های شعر شاعران پارسی گوی بوده و هست. 

در این برنامه که چهارشنبه ٢٥ اردیبهشت ماه ١٣٩٨ از ساعت ١٧ تا ١٩ برگزار خواهد شد، حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛ مهدی محقق، رئیس هیات‌مدیره انجمن؛ علی موسوی گرمارودی، شاعر و چهره ماندگار و احمد تمیم‌داری استاد ادبیات دانشگاه علامه طباطبائی سخنرانی خواهند کرد. 

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر(عج)، پائین‌تر از میدان منیریه ، پل امیربهادر، خیابان سرلشکر بشیری، پلاک ٧١ واقع است.

انجمن مفاخر ادبی ایران

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز