آمار اکران فیلم های سینمایی خارجی اعلام شد؛

سی و چهار سال اکران فیلم خارجی در سینماهای کشور

۱۳۹۸/۰۳/۲۴ - ۱۲:۵۰:۳۰
کد خبر: ۸۵۷۸۵۰
سی و چهار سال اکران فیلم خارجی در سینماهای کشور
وضعیت فروش فیلم‌های خارجی اکران شده در سینماهای کشور از سال ٦٤ تا ٩٧ اعلام شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  از سال ٦٤ تا سال گذشته تعداد زیادی فیلم های خارجی در سینماهای ایران نمایش داده شده و حتی در سال ٦٤ تعداد فیلم های خارجی نسبت به فیلم های ایرانی بیشتر بوده است تا آنجا که ٧٤ درصد فیلم خارجی و ٢٥ درصد به فیلم های ایرانی اختصاص داشت اما در دهه ٩٠ تعداد نمایش فیلم های خارجی در ایران بسیار کم و حتی در سال هایی به صفر نیز رسید و در سال ٩٧ با آغازی مجدد ٣ فیلم خارجی بر پرده نمایش اکران قرار گرفت. 

طی این دوره زمانی جمعا ٧٥٤ فیلم خارجی در سینماهای کشور اکران شده است که مسئولیت اکران آنها با بنیاد سینمایی فارابی بوده است.

بنابر این گزارش که توسط معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی آماده شده است در سال ٦٤ میزان فروش فیلم های خارجی ٢ میلیارد و ٦٧١ میلیون و ٧١ هزار و ٩٨٦ ریال با ٣٨ میلیون و ٤٠٦ هزار و ١٤٣ نفر بیننده و در سال ٩٧ میزان فروش ٢ میلیارد و ٢٥٣ میلیون و ٤٨٠ هزار ریال با٢٢ هزار و ٤٨٩ نفر بیننده بوده است. این درحالیست که متوسط قیمت فروش بلیت فیلم خارجی در سال ٦٤ معادل ٧٠ ریال و در سال ٩٧ معادل صد هزار و دویست و بیست ریال بوده است. 

پر فروشترین فیلم‌های خارجی اکران شده در سال ٦٤ فیلم «فرار به مکزیک» محصول کشور سوئد بود که به فروش یک میلیون و ٢٤٥ هزار و ٢٢٤ ریال رسید و در سال ٩٧ فیلم «وینچستر» محصول آمریکا- استرالیا که با فروشی معادل ٢ میلیارد و ٢٣ میلیون و ٨٥٠ هزار ریال بیشترین میزان فروش را در بین سایر فیلم‌های خارجی به خود اختصاص داد. 

فهرست اکران فیلم های سینمایی خارجی در ایران

نظر شما