بررسی تاثیر ساخت آثار جذاب در تلویزیون بر میزان مخاطبان نمایش خانگی؛(بخش پایانی)

هیولای مدیری به گرد پای سریال‌های تلویزیون نمی‌رسد/ مردم هم تلویزیون نگاه می‌کنند، هم فحش می‌دهند/ جنگ نابرابر با نمایش خانگی باید تمام شود

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۸۸۱۰
هیولای مدیری به گرد پای سریال‌های تلویزیون نمی‌رسد/ مردم هم تلویزیون نگاه می‌کنند، هم فحش می‌دهند/ جنگ نابرابر با نمایش خانگی باید تمام شود
تهیه کننده و سرمایه‌گذار تلویزیون با اشاره به اینکه این رسانه ملی در هر شرایطی مخاطب ثابت خود را دارد بیان داشت: اینکه یک عده می‌گویند ما تلویزیون نگاه نمی‌کنیم به نظر من فقط اداست. در خوشبینانه‌ترین حالت هم تعداد مخاطبان سریال‌های نمایش خانگی به گردپای تماشاگران تلویزیون نمی‌رسد.

مهران مهام، تهیه کننده و سرمایه‌گذار تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا با تاکید بر اینکه میزان تماشاگران هیچ فیلم و سریالی به پای مخاطبان تلویزیون نمی‌رسد، گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت هم، تعداد مخاطبان سریال‌های نمایش خانگی به تلویزیون نمی‌رسد. اکنون اعلام شده سریال «هیولا» به کارگردانی مهران مدیری پرفروش‌ترین سریال نمایش خانگی شده است. این سریال هرچقدر هم بفروشد و بیننده داشته باشد به گردپای مخاطبان تلویزیون نخواهد رسید.

وی ادامه داد: نسل‌های قبل از ما شاید سینما نمی‌رفتند اما حتما در خانه‌هایشان تلویزیون داشتند و برنامه‌ها و سریال‌هایش را نگاه می‌کردند. اینکه یک عده می‌گویند ما تلویزیون نگاه نمی‌کنیم به نظر من فقط اداست. برای اثباتش می‌توان به آگهی‌های پرهزینه بخش‌های خصوصی اشاره کرد. اگر تلویزیون بیننده میلیونی نداشته باشد هیچ وقت نهادهای خصوصی برای آگهی‌هایشان هزینه‌های میلیاردی نمی‌کنند.

این تهیه‌کننده با بیان نمونه‌هایی از آثار موفق تلویزیون اظهار کرد: اخیرا شبکه سه سیما سریال «بانوی عمارت» را پخش کرد که مخاطب خیلی خوب و قابل توجهی داشت. اگر تلویزیون هم مانند رسانه‌های دیگر پولی بود تهیه کنندگانش قطعا میلیاردر می‌شدند. یا کار آقای مدیری که «دورهمی» نام داشت، با اینکه یک برنامه گفت‌وگو محور و ساده بود اما توانست رکورد بزند. متاسفانه چون تلویزیون رایگان است به چشم نمی‌آید. مردم هم آن را نگاه می‌کنند هم فحش می‌دهند.

مهران+مهام

تهیه کننده سریال «زوج یا فرد» با اشاره به وجود پول‌های سرگردان در شبکه نمایش خانگی بیان داشت: اگر تلویزیون بخواهد به سریال‌های موفق و ماندگار گذشته خود مثل کارهای آقایان مدیری و عطاران و... برگردد باید خودش را با شرایط اقتصادی موجود مطابقت دهد. از آنجایی که این اتفاق بعید است رخ دهد باید جلوی پول‌های سرگردان که منشا نامعلوم دارند گرفته شود. بازیگری که در نمایش خانگی یک میلیارد تومان دریافت می‌کند قطعا قبول نمی‌کند با نرخ تلویزیون کار کند. متاسفانه این پول‌ها نرخ در تلویزیون را به هم زده که باید برای آن چاره اندیشی شود.

مهام ادامه داد: مشکل کنونی ما عدم توازن در ایجاد مادیات و محتواست. اگر معادل سازی اقتصادی و محتوا در تلویزیون انجام نشود در آینده قطعا برای این رسانه مشکل جدی ایجاد می‌شود. برنامه‌سازی در تلویزیون با چارچوب‌های اقتصادی آن یک جنگ نابرابر است که باید بررسی و حل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز