هیسپان تی و سوژه‌ای ضد جنگ؛

عکس‌هایی تکان دهنده از گل و سرنیزه

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۱۶:۱۷:۳۲
کد خبر: ۸۵۹۷۵۴
عکس‌هایی تکان دهنده از گل و سرنیزه
برنامه «عکس‌های تکان دهنده» این هفته به یکی از عکس‌های معروف ضد جنگ با عنوان « The Flower and the Bayonet » اختصاص دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این عکس که توسط عکاس معروف فرانسوی «مارک ریباد» گرفته شده یکی از عکس‌های تاثیرگذار ضد جنگ است و در این برنامه قرار است درباره این عکس، حرف و حدیث‌ها، حواشی و دیگر جوانب آن صحبت شود.

مارک ریبارد در سال 1923 در سنت ژنیز لاوال در نزدیکی لیون متولد شد. او یکی از اولین عکاسان آژانس مگنوم به شمار می‌رود، و به خاطر عکس‌های مستند و گزارش‌های تصویری گسترده‌اش از حوادث آسیا در جهان شهرت دارد. عکس‌های مارک ریباد علاوه بر انتشار در معروف‌ترین مجلات دنیا به صورت مجموعه کتاب نیز منتشر شده است.

انتشار عکسی از او  با عنوان «گل و سرنیزه» به گفته بسیاری از کارشناسان، تاثیری کوچک اما انکارناپذیر در تغییر دیدگاه عمومی نسبت به جنگ ویتنام گذاشت. این تاثیر تا حدی بود که پس از اتمام جنگ، بسیاری از مسئولان دولتی ایالات متحده به طور رسمی آن را محکوم کردند. ریباد در مصاحبه‌ای گفته است که: «عکاسی نمی‌تونه دنیا رو تغییر بده، اما می‌تونه دنیا رو نشون بده، خصوصا وقتی داره تغییر می‌کنه.»

این برنامه کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی به صورت زبان گردانی، روزهای پنج شنبه ساعت 1:45 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات: 4:45، 13:45، و 20:15 جمعه ساعت 10:15، یکشنبه ساعت 4:15 و 20:45 روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز