پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کنگره مشاهیر کرد؛

اصالت و فرهنگ در مهد بزرگان مشاهیر ماندگار است

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۱۲:۳۶:۴۳
کد خبر: ۸۶۵۷۷۹
اصالت و فرهنگ در مهد بزرگان مشاهیر ماندگار است
​وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به کنگره مشاهیر کرد این کنگره را حرکتی موثر در عرصه فرهنگ و هنر این منطقه دانست و گفت: کنگره مشاهیر کرد نقش مهمی در تنویر افکار جهانی درخصوص توانمندیهای کهن ترین قوم ایرانی دارد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  در متن سید عباس صالحی به این کنگره آمده است:

«فرهنگ و هنر غنی سرزمین پهناور ایران در طول تاریخ، مهد بزرگان، دانشمندان و هنرمندان پرشماری بوده که هریک سهم ارزنده­ای در شکل­ گیری هویت ایرانی اسلامی ایفا کرده ­اند. در این میان کردستان، دیار هنر و فرهنگ با مردمانی باصفا، وفادار و فداکار و مأمن هنرمندان، نویسندگان و فرزانگان برجسته و متعهدی بوده است که با خلق آثاری فاخر بن‌مایه‌های تمدن ایرانی را با ستون­های مستحکم دفاع از ارزش­ها و آرمان­های این مرز و بوم غنا بخشیده‌اند.

از این رو خدمات دانشمندان، هنرمندان، ادبا، عرفا، مورخان و خادمان دینی کرد زبان در جهان اسلام و ایران کم­ نظیر و شایسته قدردانی است.

تجلیل از مفاخر علمی، فرهنگی و هنری این سامان در کنار یادآوری تلاش­ها و زحمات افرادی که برای حفاظت از این سرمایه گران سنگ ملی همت گماشته ­اند، اقدامی شایسته است و خرسندیم که اکنون زمینه ­ای فراهم شده تا بابهره‌مندی از منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و در راستای شناساندن خدمات چندین دهه تلاش نخبگان کرد به مردم داخل و خارج از کشور، شاهد برگزاری کنگره مشاهیر کرد در سرزمین مجاهدت­های خاموش و شهر اصالت و فرهنگ سنندج باشیم.

کنگره مشاهیر کرد حرکتی موثر در عرصه فرهنگ و هنر این منطقه است و نقش مهمی در تنویر افکار جهانی درخصوص توانمندی­های کهن­ترین قوم ایرانی دارد و مایه مسرت است که در دولت تدبیر و امید شاهد به ثمر نشستن منویات و تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای زمینه­ سازی برای ثبت و معرفی این خدمات هستیم.

امید است اصحاب فرهنگ و هنر، تمامی دلسوزان فرهنگ کردستان و همه افرادی که دل در گرو حمایت از نخبگان و ارتقای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی دارند، در سایه تعامل و همدلی برای ثبت افتخار آفرینی­های روزافزون برای کردستان عزیز  بیش از پیش تلاش نمایند.

با سپاس از تلاش­های ارزنده دست­اندرکاران این کنگره برای تکریم مشاهیر و مفاخر مناطق کردنشین به واسطه دلبستگی و تعلق خاطر به این خطه فرهنگ دوست و عالم پرور، از خداوند متعال مزید توفیق شما عزیزان را خواستارم.»

کنگره مشاهیر کرد از ١١ تیر در سنندج آغاز به کار کرد و امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان می دهد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز