در آستانه شرکت در جشنواره جاگران؛

انتشار پوستر بین المللی «سیمین»

۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۲:۴۸:۴۷
کد خبر: ۸۷۲۹۰۸
انتشار پوستر بین المللی «سیمین»
پوستر بین المللی فیلم سینمایی «سیمین» در آستانه شرکت در جشنواره جاگران منتشر شد.

 

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در آستانه حضور فیلم سینمایی «سیمین» به تهیه کنندگی و کارگردانی مرتضی آتش زمزم در دهمین جشنواره بین المللی فیلم جاگران دهلی در هند، پوستر بین المللی فیلم منتشر شدند. پوستر جدید با طرح بازیگر زن فیلم را مجید عقیلی دانش آموخته گرافیک از دانشگاه هنر تهران و عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران ، طراحی کرده است. پیش از این مریم امینی پوستری با طرح بازیگر مرد فیلم را طراحی کرده بود. آتش زمزم به همراه لاله اسکندری و محمدرضا هدایتى دو بازیگر اصلی و محمد فضیله مدیرفیلمبرداری فیلم برای شرکت در جشنواره عازم هند می شوند.

«سیمین» قرار است در فستیوال مردم و محیط زیست ایرکوتسک روسیه نیز شرکت کند. مسئولیت پخش فیلم در این دو جشنواره را سولماز اعتماد بر عهده دارد.

«سیمین» سال گذشته به عنوان فیلم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین المللى کودک و نوجوان اصفهان اکران شده بود.

این فیلم با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، سال پیش در اصفهان مراحل فیلمبرداری خود را در لوکیشنهای مختلف شهر از جمله قلعه تاریخی محمد آباد، چند رشته قنات،کبوترخانه، روستای گورتان، میدان نقش جهان، گاوخونی، رودخانه خشک زاینده رود و خانه های تاریخی سپری کرد. شهرام ناظری ترانه ای برای تیتراژ فیلم خوانده است.

«سیمین» فیلمی درباره علت خشک شدن زاینده رود و تاثیرات آن بر زندگی مردم بویژه کشاورزان است. قصه در فضایی استعاری روایت می شود و کاراکتر مادر در آن نمادی از آب و رودخانه است. قصه این فیلم برداشتی از مستند «رودی که کشته شد» است که بدون پرده به مشکلات اصلی زاینده رود و روند خشک شدن آن می پرداخت و سال ۹۳ در شانزدهمین جشن مستند سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد.

بازیگران فیلم عبارتند از: محمدرضا هدایتى ، لاله اسکندرى ، محمد فیلى ، جمشید صدری، پری کربلایی، سپیده مظاهری، مریم نقیب و (بازیگران کودک و نوجوان): امیرعباس رضایى و مریم عرب جعفرى.

به گفته کارگردان، فیلم در کنار بیان تاثیرات منفی خشک شدن زاینده رود روی زندگی کشاورزان با بهره گیری از لوکیشنهای خاص در دل داستان، به یک بوم نگاری ارزنده در این منطقه نیز توجه کرده است.

دیگر عوامل فیلم عبارتند از: نویسندگان:کریم رناسیان و خزر مهرانفر، مشاور پروژه: مهدى طاهرى، مدیر فیلمبرداری: محمد فضیله، تدوین:کاوس آقایى، طراح صحنه و لباس: وحید لارى،آهنگساز:علی اصغر رحیمی، طراح گریم: علی بهادرى، صداب

نظر شما