سفر به مشهد مقدس با امواج رادیو برون مرزی تبریز

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۱۰:۳۸:۱۱
کد خبر: ۸۷۳۲۲۲
سفر به مشهد مقدس با امواج رادیو برون مرزی تبریز
مخاطبان رادیو برون مرزی تبریز هر یکشنبه با «قیزیل سقاخانا»(سقاخانه طلایی) به زیارت امام رضا (ع) می‌روند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه رادیویی «قیزیل سقاخانا» یکشنبه‌ها از ساعت 19:20 از رادیو برون مرزی تبریز پخش می‌شود. 

پخش این برنامه همزمان با ولادت مسعود حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) آغاز شده است که در هر قسمت آن بخش هایی از زیارت جامعه کبیره با حضور حجت الاسلام نوین برای شنوندگان جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز تشریح می‌شود.

از آغاز امامت علی بن موسی الرضا (ع) در دوران حکومت هارون و پس از آن امین عباسی تا عصر خلافت مأمون ، جریان تشیع آمادگی بیشتری برای برافراشتن پرچم حکومت علوی پیدا می کند. این برنامه گوشه هایی از سیره و زندگی امام رضا (ع) در حکومت خلفای بنی عباس و مولفه های سیاست ورزی در سیره امام رضا (ع) ، چرایی حضور آن حضرت در ایران و تاثیر و برکات این حضور بر ایرانیان را بازگو می کند. 

همچنین سبک زندگی اسلامی از منظر آن امام همام، معرفی ابنیه‌های مذهبی اطراف حرم و بررسی معماری این اماکن از جمله بنای سقاخانه، مسجد گوهرشاد، موزه و .. از دیگر بخش های برنامه «قیزیل سقاخانا» است. 

«قیزیل سقاخانا» (سقاخانه طلایی) به مدت 40 دقیقه هر یکشنبه از رادیو برون مرزی تبریز پخش می شود.

نسرین میلانی زاده تهیه کنندگی و نویسندگی برنامه را بر عهده دارد . سئودا حسن زادگان مترجم و گوینده برنامه است و حجت الاسلام نوین به عنوان کارشناس مذهبی در برنامه حضور دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز