با حضور معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان؛

هفته فیلم ازدواج افتتاح شد

۱۳۹۸/۰۵/۱۱ - ۱۹:۱۲:۵۴
کد خبر: ۸۷۹۷۳۴
هفته فیلم ازدواج افتتاح شد
آیین افتتاحیه هفته فیلم ازدواج عصر امروز در پردیس سینمای باغ کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ابتدای این مراسم گفت: در بحث ازدواج طی ۴-۵ ماه گذشته با حضور خانم اعظم کریمی تحولات مثبتی شاهد هستیم. مقصود ما از این مراسم هفته فیلم این بود که کار مثبتی را شروع کنیم. ما می‌خواستیم گذشته از موضوعات اقتصادی در حوزه ازدواج به زیرساخت‌های فرهنگی و مسائلی از این دست توجه داشته باشیم. امروز برخی از ضدارزش‌ها به ارزش تبدیل شده و قبح بسیاری مسائل شکسته و لازم بود از جایی به فرهنگ فاخر پرداخته شود و حوزه ازدواج و مسائل آسیب‌های اجتماعی مورد توجه باشند. امیدوارم در جشنواره‌هایی مثل فجر هم شاهد سیمرغ‌های خاصی برای موضوعات مهم اجتماعی باشیم. ما سال گذشته با موضوع جوانان در جشنواره فجر حاضر شدیم و در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز باید این اتفاق رخ دهد. سن ازدواج به شدت رو به افزایش است و ازدواج رو به کاهش و این‌ها اتفاقات خوبی نیستند و باید در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگ توجهات ویژه‌ای صورت گیرد.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه این مراسم با تشکر از وزارت ورزش و جوانان به دلیل توجه ویژه به سینما برای ترویج فرهنگ درست ازدواج، اظهار داشت: جامعه جوان ایران موضوعات متنوع و مختلفی در دل خود دارد که جامعه هنری ما در چهار دهه اخیر در فراز و نشیب‌ها نگاه خود را به مقوله اجتماعی و جوانان در دل آثار تصویری نشان داده و صنعت سینما نیز خوشبختانه تنوع خوبی در کشور ما دارد. شنیدن دیدگاه متخصصان درباره نسبت بین سینمای اجتماعی و مسائل جامعه بسیار حائز اهمیت است. جوانان ما محدود به جوانان تهران نیستند و با توجه به تفاوت‌های موجود در شهرهای مختلف گوناگونی موضوعات بسیار زیاد است و می‌شود هر کدام موضوعات مهمی برای سینما باشند‌.

در ادامه فیلم سینمایی ازدواج به سبک ایرانی به عنوان اولین اثر سینمایی هفته فیلم ازدواج برای حاضرین در سالن، نمایش داده شد.

نظر شما