«خیلی دور، خیلی نزدیک» هفته با «پدر عکاسی هند»

عکاس و روزنامه نگار پرآوازه هندوستان مهمان شبکه ۴

۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۱۶:۲۴:۳۷
کد خبر: ۸۸۳۲۲۷
عکاس و روزنامه نگار پرآوازه هندوستان مهمان شبکه ۴
"راگو رای" عکاس و روزنامه نگار پرآوازه هندوستان ، مهمان قسمت هفتم «خیلی دور، خیلی نزدیک» شبکه چهار سیما می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، با پشت سرگذاشتن روز خبرنگار و در گرماگرم درگیری های هند و پاکستان در کشمیر، شهاب اسفندیاری در هفتمین قسمت از برنامه «خیلی دور، خیلی نزدیک» میزبان عکاس و روزنامه نگار پرآوازه هندوستان «راگو رای» است و با او درباره تجربه عکاسی از بحران، روزنامه نگاری متعهد، خلق اثر هنری و معنویت گفتگو می کند. 

در این برنامه که امشب (19 مردادماه) پخش می شود، قسمت هایی از مستند : «راگو رای، یک پرتره بی قاب» که به مستندسازی شیوه عکاسی او و همچنین حضور او در میان قربانیان درگیری های کشمیر می پردازد پخش خواهد شد. 

راگو رای را «پدر عکاسی هند» می خوانند. فریم‌های جاودانش از ایندریا گاندی بخشی انکارناپذیر از تاریخ تصویری هند است و عکس هایش از مادر ترزا، تصویری قدیس وار از این راهبه لهستانی ساخته است. در بزنگاه‌های تاریخی همیشه حاضر است. چه «فاجعه گاز بوپال» باشد، چه «عملیات ستاره آبی» در آمریتسار، و چه حالا که در ۷۷ سالگی بیشتر وقتش را صرف عکاسی در کشمیر میکند تا فاجعه انسانی که در آنجا رخ می دهد را، اگر نه برای رسانه های هند، که برای تاریخ ثبت کند. راگو رای ۳۰ سال بیشتر نداشت که توسط «هنری کارتیه برسون» به آژانس عکس مگنوم دعوت شد و نزدیک به چهل سال است که عضو این آژانس عکاسی است. عاشق تکنولوژی های جدید عکاسی است و از روزی که اولین دوربین دیجیتالش را خریده هرگز دلتنگ سلولویید نشده است. 

قسمت هفتم برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» به تهیه کنندگی مصطفی پورمحمدی شنبه 19مرداد ماه حوالی ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز