بریم، بیایم! «خندوانه» متولد شد

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۵:۵۴:۰۷
کد خبر: ۸۸۵۹۲۲
بریم، بیایم! «خندوانه» متولد شد
خرداد 93 برنامه‌ای با شکل و شمایلی متفاوت در شبکه نسیم متولد شد. برنامه‌ای که هم راستا با شعار نشاط و سرگرمی این شبکه بود و رامبد جوان، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اجرای آن را برعهده داشت. جوان تقریبا از سال 83 سودای ساخت چنین برنامه‌ای را داشت و خبرهای آن از سال‌ها پیش شنیده می‌شد. خندوانه آن سال تا 3 آبان روی آنتن ماند اما مخاطبانی که حالا حسابی با برنامه همراه شده بودند، فصل تازه آن را طلب کردند.

به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا؛ تهیه‌کننده برنامه خندوانه در گفت‌وگو با جام‌جم از شروع پیش تولید ساخت فصل هفتم آن می گوید:  

خندوانه اوج گرفت

خنداونه پس از مدتی که از پخش فصل اول آن گذشت، کم‌کم نبض مخاطبان را دست گرفت و قلق کار دستش آمد. خندوانه اوج گرفت و برای در اوج ماندن بخش‌های تازه و گاه خلاقانه‌ای را در دل برنامه گنجاند. دیگر برنامه به گفت‌وگو با مهمان‌ و خنده‌های بی‌دلیل تماشاگران حاضر در استودیو محدود نماند و عروسک جناب خان در فصل دوم با تیپ جدیدی که در تلویزیون خلق کرده بود، نقش پررنگ‌تری پیدا کرد. تکه‌پرانی‌های او حسابی در دل بینندگان برنامه جا باز کرد و دیگر خندوانه بدون حضور او طعم چندانی نداشت.

خندوانه ماندنی شد

حیات خندوانه تا کنون به شش فصل و به بیش از 700 قسمت رسیده است. فصولی که هر بار با استراحتی کوتاه یا پس از ایامی چون محرم و صفر به آنتن بازگشته است. در این ماندن، تنها ایده اولیه جوان موثر نبود و در میانه راه بخش‌های جدیدی مثل ادابازی، لباهنگ، خنداننده‌شو، شیرین زبانی‌های جناب خان،‌ مسابقه خانواده باحال، استندآپ کمدی‌هایی که در خلال برنامه اجرا می‌شد و...، همه و همه به جذابیت و طراوت برنامه کمک و آن را ماندنی کرد.

موقتا خداحافظ

با پخش قسمت‌های پایانی فصل ششم خندوانه در نوروز 98،‌ جوان اعلام کرد که برای مدتی جهت تجدید قوا از آنتن دور می‌ماند. تصمیم درستی بود برنامه کم‌کم داشت از روزهای اوجش فاصله می‌گرفت و بخش تازه افزوده شده قاچ نیز نتوانست آن را به روزهای خوبش بازگرداند. این برنامه دیگر مثل گذشته هر شب روی آنتن نمی‌رفت، دیگر روزهای هفته را با بخش جم و جور قاچ پر کرده بود. به هر روی در نوروز با اعلام پایان یافتن موقتی برنامه، مطرح شد فصل هفتم خندوانه پس از محرم و صفر با ایده‎هایی تازه روی آنتن می‌رود.

ما برمی‌گردیم

در مدت دور ماندن جوان و گروهش از آنتن، بازار شایعه و گمانه‌زنی داغ شد. عده‌ای گفتند بر خلاف اعلام قبلی،‌ ساخت ادامه این برنامه متنفی شده است. این شایعه‌ها چهارشنبه گذشته اوج گرفت و در نهایت جوان به عنوان طراح و مجری برنامه و سیدعلی احمدی تهیه‌‎کننده واکنش نشان دادند و به رسانه‌ها پاسخ گفتند. پاسخی که حال تکلیف خنداونه‌ای‌ها را تا حدی زیادی روشن کرده است.  جوان اعلام کرده است: «مقدمات کار و پیش‌تولید شروع شده و زمان شروع الان معلوم نیست. اما بعید می‌دانم بلافاصله بعد از محرم و صفر، «خندوانه» هفتم آغاز شود.» این همانی است که او  با پایان یافتن قسمت‌های فصل گذشته این برنامه در 16 فروردین 98 بیان کرده و قول بازگشت خنداونه‌ای تازه را پس از ماه  صفر داده بود.

بر همان عهد که بستیم، هستیم

سید علی احمدی، تهیه‌کننده خندوانه هم درمورد این حرف ها واکنش نشان داده است. او که به همراه رامبد جوان توانسته چند فصل گذشته این برنامه محبوب را به‌خوبی هدایت و مدیریت کند، درباره گمانه‌زنی‌ها و اخبار فصل جدید خندوانه به جام‌جم می‌گوید: مراحل پیش تولید فصل جدید شروع شده و کارها در روال طبیعی خودش جلو می‌رود. ما در پایان فصل قبلی هم گفته بودیم که از عید تا پایان ماه صفر مشغول کارهای مقدماتی خواهیم بود و ان‌شاءا... پس از پایان ماه صفر با یک فصل جدید و ایده‌های جدید در خدمت مردم خواهیم بود، حالا هم سر همان حرف هستیم و چیزی تغییر نکرده است.

احمدی درباره زمان دقیق پخش سری جدید خندوانه می‌گوید: زمان دقیق همان پایان ماه صفر است، حالا ممکن است چند روز یا هفته این زمان جابه‌جا شود که با توجه به شرایط تولید و هماهنگی‌های لازم در چنین برنامه‌ای اتفاق عجیبی نیست.

تهیه‌کننده خندوانه درباره این‌که آیا عدم حضور رامبد جوان در مراحل پیش‌تولید به کار آسیب نمی‌زند می‌گوید: با رامبد در ارتباط هستیم و کارها به صورت گروهی و با همفکری همه اعضا انجام می‌شود و ان‌شاءا... با بازگشت رامبد هم کارها با سرعت بیشتر جلو خواهد رفت.

او درباره پخش و عدم پخش گزیده‌های فصل قبلی خندوانه می‌گوید: ما همیشه با پخش گزیده‌ها مخالف بودیم، چون فکر می‌کردیم که برای بازآفرینی و ایجاد خلاقیت و ایده جدید، نیاز داریم که مدتی خندوانه روی آنتن نباشد و این برای ما و عوامل تولید و اتاق فکر فرصت ایجاد می‌کرد و از حیث مخاطب هم یک آمادگی و اشتیاق برای تماشای فصل جدید ایجاد می‌شد.

احمدی از برخی گمانه‌زنی‌ها و حاشیه‌سازی‌ها گلایه می‌کند و می‌گوید: حرمت مردم و مخاطبان این برنامه که با عشق و محبت خندوانه را دنبال می‌کنند آنقدر بالا و ارزشمند هست که هیچ‌کدام از ما نباید به خودمان اجازه بدهیم با حرف‌های نادرست و اطلاعات غلط مردم را آزار دهیم. هدف و راهبرد خندوانه از ابتدا شاد کردن مردم ایران بوده و همه عوامل طی این سال‌ها با نگاه به همین هدف همه سختی‌ها و مشقت‌ها را تحمل کرده‌اند. ما امیدواریم با عنایت خدا و لطف مردم و کمک رسانه‌ها بتوانیم به تزریق «حال خوب» در جامعه کمک کنیم و در همین راستا نباید حاشیه‌ها و بعضی بداخلاقی‌ها را جدی گرفت.

منبع: جام جم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز