جامعه شناس ارتباطات مطرح کرد؛

فیلمسازان خطوط قرمز جامعه را نشانه گرفتند

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۵:۵۶:۰۰
کد خبر: ۸۹۳۸۲۹
فیلمسازان خطوط قرمز جامعه را نشانه گرفتند
جامعه شناس ارتباطات گفت: با توجه به اینکه در جامعه ما محدودیت وجود دارد، مردم به فیلم ها و سریال هایی که دارای شوخی های جنسی و خطوط قرمز هستند بیشتر تمایل نشان می دهند. فیلمسازان هم همین مسئله را نشانه گرفتند و تا الان هم در فروش بسیار موفق بودند.

محمدعلی اَلستی، جامعه شناس ارتباطات و استاد دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا با اشاره به تاثیر وجود ممیزی ها در جذابیت یک موضوع گفت: در روانشناسی یک اصل کلی وجود دارد که حتی در قرآن کریم هم اشاره شده است. این اصل می گوید هر چقدر انسان را از کاری منع کنی؛ شور و شوق و عطش آن برای رفتن به سمت آن موضوع بیشتر می شود.

وی در ادامه افزود: این یک مسئله ذاتی است که انسان دوست دارد رفتار یا الفاظی که در جامعه و مجالس عمومی ممنوع است یا به عبارتی سانسور شده را ببیند و بشنود. به همین دلیل ناخودآگاه علاقه دارد به سمت ممیزی ها و خطوط قرمز برود.

این جامعه شناس تصریح کرد: در جامعه ما عوامل کنترل کننده در حوزه های سیاسی، عقیدتی، اجتماعی و... بسیار وجود دارد. این کنترل کننده ها علاوه بر اینکه در تولید آثار محدودیت ایجاد می کنند، در مردم عطش هم به وجود می آورند.

الستی ادامه داد: این ضمیر ناخودآگاه در مردم باعث شده فیلمسازان از آن استفاده کنند. به همین دلیل هر فیلمی که خطوط قرمز را رد کند و ممیری ها را زیر پا بگذارد بیشتر مورد استقبال مردم قرار می گیرد. در نتیجه مخاطب شور و شوق کاذب پیدا می کند که به سمت آنها برود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز