برزو نیک‌نژاد با اشاره به کمبود آثار طنز در تلویزیون بیان داشت؛

کار کمدی گران است!

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۵:۰۵:۰۰
کد خبر: ۹۰۸۰۷۵
کار کمدی گران است!
کارگردان سریال دردسرهای عظیم در ارتباط با کاهش ساخت آثار طنز در رسانه ملی گفت: ساخت سریال طنز از مرحله نگارش تا تولید، برای تهیه کنندگان بسیار گران است و اصلا کار آسانی نیست و برخلاف تصورات؛ فضای جدی دارد.

برزو نیک‌نژاد، کارگردان سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در ارتباط با ساخت آثار طنز در تلویزیون و تاثیر که در ایجاد حال خوب مردم دارد، گفت: ساخت آثار طنز و کمدی در تلویزیون قطعا باعث ایجاد حال خوب در مردم می‌شود، به همین دلیل است که در سینما فیلم‌های کمدی بیشتر می‌فروشند. البته به این معنی نیست تمام فیلم‌های طنز حتما می‌فروشند و با اقبال مواجه می‌شوند اما معمولا مردم با ژانر کمدی بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند.

وی ادامه داد: فیلم‌های کمدی حرف روز جامعه را می‌زنند و یک سوپاپ تخلیه‌ای مناسبی برای گذراندن ساعات بدی که در روز گذراندیم است. امروزه در زندگی مردم مشکلات عدیده‌ای وجود دارد و قطع به یقین آثار کمدی در حد مُسَکن می‌تواند در آن زمان 45 دقیقه‌ای سریال و یا 2 ساعت در سینما، کمی حال روحی مردم را بهبود بخشد. 

نیک‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های تلویزیون در زمینه ساخت آثار کمدی بیان داشت: براساس اطلاعاتی که دارم، تلویزیون مجددا ساخت سریال‌های کمدی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در مورد کاهش تولید آثار کمدی در تلویزیون اظهار داشت: کار کمدی گران است و متاسفانه خیلی از فیلمسازان نمی‌دانند این ژانر، بسیار جدی و در عین حال گران هم است. در جهان، یک فیلمنامه طنز، از زمان نگارش تا برآورد تولید ارزان نیست.

این تهیه‌کننده ادامه داد: به‌طور مثال «دردسرهای عظیم» قصه جدی و عاشقانه‌ای همراه با رنگ‌آمیزی طنز دارد. داستان این سریال یک ملودرام عاشقانه است که برای شخصیت‌های آن، دردسرهای طنزآمیز به وجود می‌آید.

کارگردان «ساخت ایران 2» با اشاره به مشکلات نویسندگان طنزنویس اظهار داشت: خیلی از بچه‌های طنزپرداز و طناز ما با وجود اینکه محبوبیت و شهرت‌شان را مدیون تلویزیون هستند، در مدیاهای دیگر دستمزدهای چندین برابر تلویزیون می‌گیرند و مشغول به کار هستند. تمام این نویسندگان دغدغه دارند برای تلویزیونی که مخاطب بیشتری دارد کار کنند، اما یا تلویزیون به دنبال آنها نرفته یا اینکه خودشان شرایط موجود را نمی‌پذیرند.

وی با اشاره به سرنوشت «دردسرهای عظیم 3» گفت: مسئول پیگیری «دردسرهای عظیم» تهیه‌کننده آن مهران مهام است. اگر او با شبکه 3 برای ساخت این سریال به تفاهم رسیده باشد من هم حتما همکاری خواهم کرد. البته بیشتر قصد دارم قصه کمدی و جدیدی را برای تلویزیون آماده کنم تا اینکه  داستان‌هایی که قبلا ساخته‌ام را ادامه دهم.

نظر شما