ثبت رکوردی تازه برای اسکار!

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۹:۰۸:۴۳
کد خبر: ۹۰۸۷۶۱
ثبت رکوردی تازه برای اسکار!
با حضور ۹۳ کشور، رکورد تعداد فیلم‌های ثبت شده در بخش بهترین فیلم بین‌المللی (غیرانگلیسی‌زبان) شکسته شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ امسال برای نخستین بار در تاریخ برگزاری جوایز اسکار، ۹۳ کشور برای شرکت در بخش اسکار بهترین فیلم بین‌المللی فیلم معرفی کردند. 

آکادمی علوم و هنرهای سینما دوشنبه ۷ اکتبر فهرست فیلم‌های واجد شرایط را منتشر کرد که در آن نام کشورهای نیجریه، غنا و ازبکستان هم به چشم می‌خورد. این سه کشور برای نخستین بار در اسکار بهترین فیلم بین‌المللی که پیش از این بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان نام داشت، شرکت کرده‌اند.

رکورد قبلی در سال ۲۰۱۷ با شرکت ۹۲ کشور ثبت شده بود. سال گذشته ۸۷ کشور در این رقابت شرکت کردند که در نهایت از میان آن‌ها مکزیک با فیلم «رُما» ساخته آلفونسو کوارون اسکار را به خانه برد. 

ایران امسال با فیلم مستند «در جستجوی فریده» در اسکار شرکت کرده است. از فیلم‌های مطرح امسال باید به «انگل» ساخته بونگ جون‌هو از کره‌جنوبی اشاره کرد که برنده نخل طلایی جشنواره کن است. «رنج و افتخار»‌ ساخته پدرو آلمودوار از اسپانیا دیگر مدعی این بخش است که آنتونیو باندراس در آن نقش کارگردانی را بازی می‌کند.

در نخستین مرحله از غربال این ۹۳ فیلم، در تاریخ ۲۵ آذر (۱۶ دسامبر) فهرستی از ۱۰ فیلم منتخب منتشر خواهد شد. پس از آن در روز ۲۳ دی،‌ ۵ نامزد نهایی معرفی خواهند شد.

نود و دومین دوره اهدای جوایز اسکار روز ۲۰ بهمن (۹ فوریه) برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز