گالری شروه میزبان نقاشی کودکان شد

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۰:۲۴:۳۲
کد خبر: ۹۱۳۷۱۷
گالری شروه میزبان نقاشی کودکان شد
نمایشگاه نقاشی کودکان در گالری عربعلی شروه با هدف توجه و تاکید بر جنبه های احساسی کودکان افتتاح شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، نمایشگاه نقاشی کودکان با حضور ۲۵ کودک نقاش و ۴۵ اثر روز جمعه ۲۶ مهر ماه با حضور هنرمندانی همچون حمید حامی، کیوان عسگری، رضا هدایت، سارا ارجمند، پروانه قاسمی، مرضیه قره داغی، سیدوحید پاکروان، نازیلا سمیعی، کودکان و خانواده ایشان افتتاح شد.

در آیین گشایش این نمایشگاه، کیوان عسگری گفت: هر بار که به نماشگاه کودکان می روم خیلی امیدوار می شوم نسبت به انسان، هنر و فرهنگ. مهم این است که کودک از طریق فعالیت های هنری انسان بودن را یاد بگیرد و به جلوه های لازم زندگی کردن دست پیدا کند.

عسگری در ادامه سخنان خود بیان کرد: هنر برای کودک چقدر اهمیت دارد؟ این سوالی است که بارها و بارها پرسیده می شود. فارغ از ژن و فاکتورهای ژنتیک که برخی دلیل بر استعداد هنری می دانند، در هر فرد قابلیت های ادراکی وجود دارد که از طریق فعالیت های هنری بخش ناشناخته و ناپیدای ذهن خود را کشف می کند.

این هنرمند و استاد نقاشی کودکان افزود: کودکان با فعالیت های هنری مثل نقاشی، خود را پرورش می دهند و به رشد خود کمک می کنند. بارها پیش آمده که در زندگی روزمره با آدم هایی مواجه شده ایم که نمی توانند احساسات خود را بیان کنند. هنر به کودکان کمک می کند تا بیان احساسات را یاد بگیرند. بچه ها از طریق کارهای هنری و تجربه زیستی در واقع وجود خود را کشف می کنند و جنبه هایی مانند جنبه های احساسی، اجتماعی و ادراکی خود را رشد می دهند. کودکانی که با هنر سر و کار دارند آینده بهتری نسبت به دیگران دارند و احساس خوشبختی و رضایت در آنها بیشتر است چون به قول سهراب سپهری از آنجا که با افق های باز نسب دارند حواس، احساس و جنبه های شناختی ذهنش گسترش پیدا کرده و چنین کودکانی معمولا در بزرگسالی دچار افسردگی، احساس دوری، نگرانی و اضطراب کمتر می شوند.

کیوان عسگری در پایان سخنرانی خود گفت: هنر برای کودک اهمیت دارد چون می تواند خودش را باز تولید کند. وجودش را و درونش را دوباره سازی کند و به جای اینکه احساس اش را بدون پردازش به دیگران نشان دهد اول به خود نشان می دهد و این خیلی مهم است. 

در ادامه برنامه رضا هدایت ضمن تبریک به کودکان بیان کرد: بچه ها خوش به حال شما که نقاشی می کنید. پدران و مادران خوشحال باشید که کودکان شما نقاشی می کنند. نقاشی کردن برای بچه ها بازی است، بازی که سرنوشت آن ها را می سازد.

هدایت افزود: ما بزرگ تر ها قرار نیست که بچه ها را نقاش کنیم. قرار است به آنها اعتماد به نفس بدهیم. قرار است به بچه ها زندگی بدهیم. من خواهشی که از شما والدین دارم این است که زیاد سر به سر بچه ها نگذارید. وسیله های نقاشی را در اختیارشان قرار دهید و هیچ دخالتی نکنید. هیچ پرسشی نکنید. فقط نگاه کنید. مثل خودشان. چون که با کودک سر و کارت فتاد، هم زبان کودکی باید گشاد.

این هنرمند و استاد نقاشی در ادامه گفت: برای بچه ها قصه و داستان بخوانید. قصه خواندن برای ما آدم بزرگ ها هم خوب است. با آن ها نمایش بازی کنید. بچه ها قرار نیست شنونده باشند. آنها قرار است پرسشگر باشند و خودشان خلق کنند . 

باران آرمان، ایرن اسدزاده، پندار افتخاری، آتنا افخمی، سروشا امین زاده، سامیار اهلبوب، عطرین ایزدی، آناهیتا باقی، رها بهرامی، آنیتا چمانچی، آبتین حجازی، غزل خدابخشی، هستی سپاسی، محیا شمسایی، شاینا شیروانیان، عرفان طاقه چیان، ترنم عسگری فر، سامیار قنبرپور، ریحانه کاظم زاده، اردلان کیخسروی، یاس سادات مجابی، باراد معمار کرمانی، باران واثقی، هانا هدایت و ستاره هنرمند کودکانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه حضور دارد.

نمایشگاه نقاشی کودکان از ۲۶ مهرماه تا ۲ آبان ماه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری شروه به نشانی میدان فاطمی، میدان گلها، خیابان کاج جنوبی، کوچه سوم پلاک ۱۲ واحد ۲ برپاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز