«مشهد الیمنی» شبکه العالم می پردازد؛

اختلاف عربستان و امارات بر سر تقسیم جنوب یمن و توقف توافق نامه جده

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۶:۳۲:۵۱
کد خبر: ۹۱۴۰۱۹
اختلاف عربستان و امارات بر سر تقسیم جنوب یمن و توقف توافق نامه جده
اختلاف بین عربستان و امارات بر سر تقسیم جنوب یمن و به نتیجه نرسیدن توافق نامه جده، موضوع امشب برنامه «مشهد الیمنی» شبکه العالم است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «مشهد الیمنی» امشب به توقف توافق نامه جده بین گروه های طرفدار سعودی و گروه های طرفدار امارات که برای پایان دادن به درگیری جنوب یمن میان گروه های ائتلاف طراحی شده بود، اختصاص می یابد.

در این برنامه به این نکته اشاره خواهد شد که این توافق هنوز با مخالفت دولت موسوم به دولت قانونی روبه رو است زیرا این توافق، دولت را به حاشیه رانده و برای تقسیم قدرت در عدن و مناطق جنوبی هیچ نقشی برایش در نظر گرفته نشده و به نظر و موافقت آن نیز هیچ توجهی نشده است. این در حالی است که ادعاهای عربستان و ائتلافش با این مسئله مطرح شده در تناقض بوده و می گویند جنگ یمن برای بازگرداندن این دولت به قدرت است.

همچنین درخصوص بحران مالی عربستان سعودی و درخواست ریاض برای بازسازی نیروها و از بین بردن هزاران سرباز پس از محقق نشدن تحول نظامی و اخراج آنان، نیز بحث خواهد شد.

شایان ذکر است، امشب در این برنامه کارشناس سیاسی به سوالاتی در خصوص آینده توافق نامه جده و هدف ساختاری و ابعاد مختلف آن پاسخ خواهد داد.

«مشهد الیمنی» به تهیه کنندگی و کارگردانی عبدالرحمن راجح و اجرای فاطمه عباسی، امشب 28مهر ساعت 18 از آنتن شبکه العالم پخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز