بهار علم و دانش در برنامه های پاییز رادیو؛

برنامه‌های منتخب حوزه « علمی» فصل پاییز معاونت صدا در رادیو اعلام شد.

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۱:۳۰:۴۱
کد خبر: ۹۱۷۰۴۸
برنامه‌های منتخب حوزه « علمی» فصل پاییز معاونت صدا در رادیو اعلام شد.
برنامه های «علم بهتر است» رادیو تهران ،«کاوشگر» رادیو جوان و «خیابان فرصت» رادیو گفت و گو به عنوان برنامه های منتخب علمی معاونت صدا در پاییز سالجاری معرفی شده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه «علم بهتر است »با حضور کارشناسان خبره و متفکران جوان و با  زبانی عامیانه از به روزترین اتفاق های علمی می‌گوید و مخاطب را به تفکر و تعقل در آفرینش دعوت می کند. بالا بردن سطح علمی و اطلاعات عمومی در جامعه و نحوه برخورد درست با مسائل علمی و کاربران در زندگی فردی و اجتماعی، بیان گوشه ای از رازهای آفرینش، ایجاد فضای تامل و تفکر در بین مخاطبان، و تمیز دادن خرافات در علم و واقعیت از اهداف این برنامه است.

بیان به روزترین رویدادهای علمی و نجومی استخراج  شده از تازه ترین مقالات علمی در« از کجا چه خبر»،مرور زندگی شخصیت های علمی و کارهای منحصر به فرد این افراددر « ستاره دنباله دار»،گپ و گفت با دانش پژوهان و دانشجویان جوانی که در کانونهای علمی دور هم جمع می شوند در« حرف تو حرف»، بیان رازهای کوچک اما هیجان انگیز علمی در« بیکران»و کاوش های علمی در طبیعت و یا رصدهای خاص در زمینه رویداد های نجومی در«سفرهای علمی »از بخش های این برنامه است.

این برنامه در ساختار « کلامی- پیامی»   پنجشنبه ها ساعت 21 به  تهیه کنندگی  آرزو مددی و گویندگی سیاوش صفاریان پور پخش می شود.

«کاوشگر »برنامه ای است  که در آن به دنیای بزرگ علم سفر می کنیم و ، دانستنی های جذاب پدیده های علمی، موضوعات اقتصادی و مسائل روز را مرور می کنیم و هریک از برنامک سازان از زاویه دید خود موضوع را مورد بررسی قرار می دهد.

این برنامه در ساختار «کلامی- پیامی- آوایی » شنبه تا چهارشنبه ها ساعت 9 صبح به تهیه کنندگی نازنین علیدادیانی، ونوس میر اعلایی و گویندگی  سیاوش عقدائی و محسن رسولی  به طور زنده پخش می شود.

« خیابان فرصت »مجله علمی شبکه رادیویی گفت و گو با میزهای تخصصی در حوزه های مختلف است .ارائه تازه ترین رویدادهای علمی ایران و جهان ، گفتگو با مسئولین مربوطه در حوزه علم و فناوری با بخش های متنوعی همچون : تازه های علم و فناوری، جایگاه ایران در کشورهای جهان و  نگاه به آینده از آنتن این شبکه رادیویی پخش می شود.

این برنامه میزگرد  در ساختار « کلامی- پیامی » دوشنبه ها ساعت 22 به طور زنده به تهیه کنندگی سید محمد حسینی ارجمند و مجری کارشناس  حمید شریف نیا پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز