چشم امید گیشه‌های سینما به «مطرب» است/ مردم به دیدن «خانه پدری » امیدوار هستند!/ گیشه سینما تحت تاثیرخوانندگی پرویز پرستویی!

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۰:۱۳:۳۸
کد خبر: ۹۱۹۳۳۱
چشم امید گیشه‌های سینما به «مطرب» است/ مردم به دیدن «خانه پدری » امیدوار هستند!/ گیشه سینما تحت تاثیرخوانندگی پرویز پرستویی!
باتوجه به اتمام ماه‌های محرم و صفر و ورود به نیمه دوم سال انتظار می‌رود وضعیت فروش و استقبال مخاطبان از فیلم‌های در حال اکران بیشتر باشد. در تحقیقی وضعیت فروش را مورد بررسی قرار دادیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ باتوجه به این موضوع که ماه‌های محرم و صفر به پایان رسیده و وارد نیمه دوم سال شده‌ایم، انتظار می رود تعداد تماشاگران فیلم ها روبه افزایش باشد چراکه ضمن اکران فیلم‌های کمدی قطعا میل و سلیقه مردم برای رفتن به سالن‌های سینمایی بیش از قبل خواهد شد و در این شرایط گیشه سینما می‌تواند از این ماجرا متاثر باشد.

برای تهیه گزارشی از وضعیت فروش فیلم های سینمایی به یکی از پردیس های سینمایی رفتیم و در گفت و گو با همشهریان تهرانی موضوع فوق را مورد بررسی قراردادیم. جالب این که حتی طرفداران فیلم های متری شیش ونیم ، شبی که ماه کامل شد و سرخپوست هم معتقد بودند این روزها ترجیح می دهند در سینما فیلم‌های کمدی را تماشا کنند.

جالب این که فرصتی شد تا با یکی از مسئولین مرتبط در این باره گپ و گفتی داشته باشیم وی که خواست نامی از او برده نشود در این باره گفت: در روزهای ابتدایی ماه ربیع الاول به دلیل اینکه فیلم های کمدی خوبی روی پرده های سینما نبود. مخاطبان استقبال چندانی نکردند و در بیشتر فیلم هایی که در این پردیس سینمایی به نمایش گذاشته شده تنها نیمی از  صندلی های سالن پر شده است.

این مقام آگاه در ادامه افزود: در 10 روزی که فیلم (خانه پدری) اکران شد ظرفیت سالنی که به این فیلم اختصاص داشت تکمیل شد. درحقیقت فیلم کیانوش عیاری می‌توانست وضعیت گیشه سینما را سروسامان بدهد اما این اتفاق به دلایلی که می دانید رخ نداد تا امیدوار باشیم با فیلم«مطرب» اوضاع بهتر شود.

او ادامه داد: همواره تماشاگران در روزهای پنجشنبه و جمعه استقبال خوبی از فیلم ها دارند اما درمورد دو هفته اخیر وضع بدین منوال نبوده است. امیدواریم با اکران فیلم‌های (مطرب) و (جان‌دار) گیشه ها دوباره رونق قبلی خود را بدست آورند، این روزها فیلم«مطرب» شرایط خوبی دارد و اگر روی پرده باقی بماند و دچار مشکل نشود وضعیت سینما در فصل پاییز، بهاری خواهد بود.

در همین حین با پایان یکی از سانس‌های فیلم «مطرب» با تنی چند از تماشاگران این فیلم گفت و گو کردیم و نظرات آن‌ها جالب به نظر می رسید. نکته جالب این که بسیاری از تماشاگران در گروه‌های سنی مختلف از دیدن این فیلم به حد کافی خندیده بودند و نکته دیگر این که بسیاری از مخاطبان مُسن این فیلم از فضای نوستالژیک فیلم صحبت می کردند و البته در این بین افرادی هم بودند که معتقد بودند فیلم از عمق کافی برخوردار نبود و تنها می‌توانست لحظات مفرحی را برای تماشاگرش ایجاد کند. برخی از تماشاگران خانم این فیلم از بعضی دیالوگ های فیلم متعجب بودند و برخی از آقایان از فضای بازی که برای این فیلم ایجاد شده بود استقبال کردند و آن را نقطه ی عطفی برای آینده سینما می دانستند.

نکته جالبی که توجه ما را در تهیه این گزارش جلب کرد علاقه تماشاگران سینما به اکران مجدد «خانه پدری» بود که معتقد بودند ای کاش فیلم کیانوش عیاری دوباره روی پرده سینما بیاید تا بتوانند در سالن های سینما این فیلم را تماشا کنند.

پیش‌بینی می شود با اکران فیلم سینمایی«مطرب» با بازی پرویز پرستویی، محسن کیایی و .... وضعیت فروش سینماداران را، راضی کند.

نظر شما