در افتتاحیه شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه؛

ما نیازمند رسانه ای تجهیز شده و روزآمد هستیم

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۲:۳۵:۳۷
کد خبر: ۹۲۳۴۹۰
ما نیازمند رسانه ای تجهیز شده و روزآمد هستیم
دکتر محمدباقر نوبخت در افتتاحیه شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه با تاکید برضرورت حمایت از فعالیت های رسانه ملی درمقابله با هجمه رسانه های استکباری گفت: ما نیازمند رسانه ای تجهیز شده و روزآمد هستیم و دولت در این زمینه آماده کمک به شرکت های فعال در حوزه صنعت رسانه است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه همه ما ، از دکتر علیدادی به عنوان معاونت توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما، تا اینجانب به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه و تمامی‌شرکت‌ها و آنهایی که در شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه حضور دارند، یک هدف مشترک داریم و آن بردن کشور در مسیر توسعه است گفت:

نمایشگاهی خوب است که بازدید کنندگان به دنبال متاع آن باشند و جای خوشحالی است که متاع این نمایشگاه خریداران زیادی دارد. من هم مثل دیگر بازدیدکنندگان خریدار این بازار هستم. نوبخت با بیان اینکه وظیفه ما در سازمان برنامه و بودجه این است که  همه رخ دادهایی که در داخل کشور و برای توسعه کشور است رصد کنیم و برای راهبرد آنها بودجه تخصیص دهیم گفت: سازمان برنامه و بودجه با توجه به تمام مشکلات خریدار ایده‌های خوب در علم و فنآوری است. این روزها در دنیا کشورها را از لحاظ توسعه علمی رتبه بندی می‌کنند و ما باید خودمان را جزو کشورهای صاحب جایگاه قرار دهیم.

او افزود: در راه رسیدن به کشوری توسعه یافته موانع بسیار جدی وجود دارد اما بایستی با حمایت از طرحهای خوب، کشور را در مسیر توسعه قرار داد.

نوبخت با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: آیا در طول تاریخ معاصر از این تحریم ها متجاوزانه و خصمانه تر سراغ دارید؟! در سال ۹۰ می خواستند سرنوشت ایران را به دوران تحریم عراق که نفت در برابر غذا بود دچار کنند که با همت دولتمردان عملی نشد. وی از همکارانش در دولت یازدهم تشکر کرد که تلاش کردند پرونده فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران از شورای امنیت خارج شود و قطعنامه‌ها را لغو کردند. وی افزود: پس از آن توافق، رئیس جمهورها و نخست وزیران در صف بودند که به ایران بیایند. تمامی‌برنامه‌های برنامه و بودجه به درستی پیش پی رفت تا اینکه این انسان روان پریش به ریاست جمهوری امریکا منصوب شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه امروزه غذا و دارو هم با نفت معامله نمی‌شود گفت: بخش قابل توجهی از منابع مالی و بودجه کشور با پول نفت تامین می‌شد و این تحریم های خصمانه و ناجوانمردانه کار را برای ما در سازمان برنامه و بودجه دشوار ساخته است گفت امروز باید تمام معیشت مردم را بدون نفت تامین کنیم. نوبخت با تأکید بر اینکه امروز به دنبال یک راهکار دیگر برای اداره کشور هستیم گفت: ما خودمان را از دارایی ملی خودمان که نفت هست محروم نمی‌کنیم. وی افزود: سازمان برنامه بودجه طرح نظام ساختار برنامه بودجه را تنظیم کرده است و کارشناسان در صدا و سیما باید با مردم صحبت کرده که در برنامه ریزی جدید همراه دولت باشند.

رئیس سازمان برنامه وب ودجه با بیان اینکه ما باید با تمام دستگاه‌های دولتی مفاهمه داشته باشیم و به سمت نوآوری برویم گفت: رسانه میتواند در قبال این هجمه‌ها در کنار دولت باشد. باید به یاد بیاوریم که دولتمردان غربی و امریکایی خصومتهایشان را از رسانه شروع کردند. در بحث ارز هم از رسانه‌ها استفاده کردند و تمامی راهکارهای موجود را بهم زدند و طوری وانمود کردند که با خرید ارز مشکلات مردم حل خواهد شد. 

او افزود: همانطور که در بخش‌های مختلف پیشرفت داشتیم در عرصه رسانه نیز نیاز به روز آمدی داریم گفت: ما نیازمند یک رسانه تجهیز شده به نوآوری‌ها هستیم.

نوبخت از دکتر علیدادی به عنوان معاونت توسعه سازمان صدا و سیما و دکتر آشنا در خواست کرد که با نگاه خاص به برخی شرکت ها که گامی جلوتر دارند ما را مطلع کنند که بتوانیم تا قبل از بسته شدن بودجه سال ۹۹  بودجه ای را به این شرکتها اختصاص دهیم.  من منتظر هستم در آینده نزدیک از اقدامتشان بنده را مطلع کنند. نوبخت اعلام کرد: ما تا ۱۵ آذر ماه بودجه را به مجلس ارایه خواهیم داد و میتوان تا آن زمان این شرکت‌های نخبه را شناسایی کنید و برای دریافت بودجه به ما اطلاع دهید.

 

نظر شما