در هفته وحدت؛

ویژه برنامه های رادیو برای قاره سبز

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۰:۲۰:۳۳
کد خبر: ۹۲۳۸۵۰
ویژه برنامه های رادیو برای قاره سبز
شبکه های رادیویی اداره کل اروپا و آمریکای معاونت برون مرزی صداوسیما در ایام مبارک هفته وحدت ویژه برنامه هایی را به منظور ترویج گفتمان وحدت و همدلی میان مسلمانان برای مخاطبان خود در اروپا تهیه و تدارک دیده اند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رادیو اسپانیایی برنامه های «هفته وحدت و پیام پیامبر (ص)» «هفته وحدت فرصتی برای افزایش زمینه های همگرایی جهان اسلام » ، «ویژه برنامه میلاد پیامبر اکرم (ص)» ، «بیانات مقام معظم رهبری درباره وحدت مسلمین » ، « ایران در هفته گذشته» ، « مصاحبه مذهبی با کارشناس» و « ما و شنوندگان» را در ایام هفته وحدت پخش می کند.

نفیسه اباذری، محبوبه کمالی نژاد، نانسی لو ، محمد استادولی ، فهیمه شجاع ، خولیا پالومینو ، طاهره بدخش محسن لارابی از همکارانی هستند که در تهیه و تولید این برنامه ها نقش دارند.

رادیو فرانسوی برنامه میزگرد سیاسی با موضوع «ابعاد سیاسی پیوند شیعه و سنی» و برنامه مصاحبه با محوریت «استراتژی غرب در برابر جدایی شیعه و سنی» به تهیه کنندگی داود زراعت کار را تهیه کرده است.

رادیو ایتالیایی ، برنامه ویژه وحدت با موضوع فلسفه انتظار ، «ویژه وحدت » با محوریت سخنان بزرگان علوم دینی و امام خمینی (ره) ، یک برنامه با محوریت وحدت اسلامی همچنین ویژه برنامه میلاد رسول اکرم(ص) و ولادت امام جعفرصادق (ع) را تهیه کرده که به پخش می رسد.

شیما خان سفید، راضیه امانی، نازنین متوسلی و داوود عباسی از عوامل تهیه و تولید این برنامه ها هستند.

رادیو آلبانیایی برنامه «هفته وحدت، فرصتی برای افزایش زمینه‌های همگرایی جهان اسلام» ، «ویژه ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)» ، «سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) در خانواده» با ترجمه گازمند گگای و گویندگی لئونارد کیتا و ذوراتا کیتا و تهیه‌کنندگی محمدرضا کریم زاده را تهیه و پخش خواهد کرد.

رادیو آلمانی نیز در ایام هفته وحدت مشابه برنامه های رادیو آلمانی را تهیه کرده است که همکاران این مجموعه ، آنه‌ماریکه مرعشی، علیرضا غفوری ، هدی و پردیس درگاهی و مهران مهبد هستند.

«هفته وحدت و پیام پیامبر (ص)» به تهیه کنندگی سعید حمزه ای و گویندگی فوزیه قنبری ، «پیشگامان وحدت در جهان اسلام» به تهیه کنندگی زینب شهبازیان و گویندگی فرزاد هل عطایی نیز از تولیدات رادیو روسی به این مناسبت است.

رادیو انگلیسی ویژه هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) را با ترجمه و گویندگی عاطفه عرفانی و تهیه کنندگی سید علی شهباز تهیه و تولید کرده است. «سبک زندگی پیامبر (ص) در خانواده» ، «پیامبر اسوه حسنه» ، «هفته وحدت فرصتی برای افزایش زمینه های همگرایی جهان اسلام» ، «نقش وحدت در جلوگیری از اسلام هراسی» ، «محمد پیامبر اخلاق و دوستی» برنامه هایی است که با ترجمه عاطفه عرفانی و گویندگی مهران درخشنده و تهیه کنندگی محمد باقر خوشنویسان از رادیو انگلیسی پخش می شود. شش برنامه هم ویژه هفته وحدت به تهیه کنندگی محمد خاکیان از این رادیو پخش می شود.

نظر شما