زندگی موسیقیدان زن کتاب می شود!

۱۳۹۸/۰۸/۳۰ - ۰۹:۵۸:۲۰
کد خبر: ۹۲۶۴۸۴
زندگی موسیقیدان زن کتاب می شود!
کتاب «آوای یک زندگی؛ گفت‌وگو با پری ملکی» که داستان سه دهه فعالیت هنری این موسیقی‌دان است، رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ کتاب «آوای یک زندگی؛ گفت‌وگو با پری ملکی»، سرپرست گروه موسیقی خنیا و مدرس موسیقی، روز جمعه  (اول آذر) با حضور تعدادی از هنرمندان در موزه موسیقی ایران رونمایی می‌شود.

در این کتاب، پری ملکی در قالب یک گفت‌وگو به شرح حال دوران کودکی و نوجوانی، نحوه فعالیت‌های موسیقایی، تعلیم موسیقی و روایتی از زندگی خود می‌پردازد.

پری ملکی از جمله هنرمندان فعال حوزه موسیقی در ۳ دهه گذشته است. این هنرمند از سال ۱۳۷۲ با تشکیل گروه موسیقی خنیا، این مجموعه را به عنوان یکی از گروه‌های فعال حوزه موسیقی معرفی و پس از آن در شهرهای مختلف ایران و سایر کشورها به اجرای برنامه پرداخت.

توکا ملکی، مولف کتاب «آوای یک زندگی» که توسط نشر هفت رنگ منتشر شده است، در مقدمه این کتاب نوشته: «در روایت تاریخ هنر موسیقی، حضور و تلاش بسیاری از زنان چنان که باید دیده نشده است. به کلامی دیگر در موسیقی ایرانی اساسا کمبود روایت‌های دقیق و مستند درباره همه موسیقی‌دان‌ها از زن و مرد وجود دارد. تاریخ شفاهی آن بخش گمشده پژوهش درباره موسیقی ایرانی است که می‌توانست و می‌تواند در ترسیم و نگارش تاریخ موسیقی این سرزمین نقشی مهم ایفا کند. پری ملکی به سبب مردمداری، سختکوشی و مداومت کاری‌اش این فرصت را داشته تا با خبرنگاران بسیاری در این حوزه به صحبت بنشیند. و از آنجا که من در کنار او زیسته‌ و شاهد لحظه لحظه فعالیت‌های موسیقایی‌اش بوده‌ام، و هم پری ملکی مادر و هم پری ملکی هنرمند را می‌شناسم ـ یا فکر می‌کنم می شناسم ـ با جزییات و بی پرده پوشی از او پرسیدم و او جواب داد.»

مراسم رونمایی از کتاب «آوای یک زندگی» ساعت ۱۶ روز جمعه (اول آذر) در موزه موسیقی ایران برگزار می‌شود.

نظر شما