امیر پورکیان:

حساسیتی که باید در سینما وجود داشته باشد با تلویزیون قابل مقایسه نیست!

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۰۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۹۲۶۸۱۳
حساسیتی که باید در سینما وجود داشته باشد با تلویزیون قابل مقایسه نیست!
امیرپورکیان تهیه کننده آثاری چون «خنده های آتوسا»، «دریا و ماهی پرنده»، «ممنوعه» و.. معتقد است : فلسفه تلویزیون با سینما بسیار متفاوت است. حساسیتی که کارگردان و بازیگر باید در سینما به خرج دهند اصلا قابل مقایسه با تلویزیون نیست چراکه روی پرده نقره ای سینما حتی ریزترین نواقص هم دیده می شود.

امیرپورکیان در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با بیان اینکه سینما مهم تر از تلویزیون است، گفت: به طور کلی فلسفه سینما با تلویزیون، تئاتر، نمایش خانگی و... متفاوت است. هنرهای نمایشی تصویری با سینما شروع شده است و جایگاه مشخصی برای خود دارد. در پرده نقره ای سینما کوچکترین و بزرگترین مسائل به چشم می آید و دیده می شود به همین دلیل حساسیت آن در بازی، دیالوگ، دکوپاژ و... قابل مقایسه با تلویزیون نیست.

او ادامه داد: سازندگانی که همه چیز را سینمایی می بینند و به همه چیز نگاه سینمایی دارند، حتی زمانی که در تلویزیون کار می کنند مدیوم سینما را درنظر می گیرند قطعا در کارشان موفق می شوند. مثل ناصر تقوایی که هر قسمت «دایی جان ناپلئون» یک فیلم سینمایی برای خودش بود.

تهیه کننده سریال «ممنوعه» تصریح کرد: دلیل اینکه در تلویزیون، سینما، نمایش خانگی و... درست کار نمی کنیم این است که عشق به کار را از دست دادیم و به صورت سرسری کاری را جلو می بریم. با اینکه می گوییم سینما بسیار مهم است اما کمتر می بینیم کارگردانی تمام حساسیت ها را رعایت کند و بادقت فیلمی بسازد که ایرادی نداشته باشد. متاسفانه مسائل اقتصادی و مشکلات مالی باعث شده اصل و رسالت سینما را فراموش کنیم و فقط به پول فکر کنیم. به همین دلیل است که فیلم های ما در هر جا که باشد رنگ و بویی ندارد و سخن هم زمانی که از دل برآید بر دل بنشیند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز