آیا بازیگری یک هنر ژنتیک است؟ (بخش اول)؛

بازیگرانی که از طریق پدر و مادرشان به دنیای بازیگری وارد شدند!

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۲۷۰۸۸
بازیگرانی که از طریق پدر و مادرشان به دنیای بازیگری وارد شدند!
مجتبی احمدی- دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

در این که بخشی از هنر می‌تواند ارثی باشد و از پدر و مادر به فرزندان به ارث برسد شکی نیست؛ اما در حقیقت گاهی اوقات استعداد هنری برخی از افراد در حوزه‌های مختلف هنری، ورزشی و حتی مدیریتی به نسل‌های بعدی نیز منتقل می‌شود و چه‌بسا گاهی اوقات این تاثیر، کارش به جایی برسد که نسل‌های بعدی حتی موفق تر و بنام‌تر در آن حوزه دیده شوند این‌که فرزند یک بازیگر، بازیگری مهم و با استعداد از آب در بیاید خیلی دور از ذهن نیست اما نمونه‌های متفاوتی هم داشتهایم از بازیگران جوانی که از پدران‌شان چند درجه پائین‌تر و حتی به اعتقاد برخی کارشناسان مسیر را کلا اشتباه آمده‌اند.

جالب این‌که برخی از این افراد تنها به‌واسطه نام پدر یا مادرشان وارد این گود شدند و حتی در علایق شخصی آنها نیز نه تنها بازیگری که حتی سینما هم جایی نداشته است و در مدل‌های دیگر هم به چشم می‌خورد که فرزندانی از پدران‌شان یا مادران‌شان پا را فراتر گذاشتند و هنرمندانی به مراتب موفق‌تر از آنها بودند.

بررسی این نکته که آیا حضور در دنیای بازیگری حتی کارگردانی و... چقدر می‌تواند ریشه ژنتیک و موروثی داشته باشد افراد زیادی را به سمت این سوال می‌برد که شاید روابط در این حوزه موثر بوده و در واقع پدران و مادران نقش معرف و چه بسا موثر درحضور فرزندان‌شان در این دنیای وسوسه انگیز داشتند.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند حتی فرزندانی که از طریق روابط پدر و مادر وارد دنیای سینما می‌شوند اگر استعداد و توانمندی خودشان به کار نیاید به زودی از دور خارج شده و ماندگاری نخواهند داشت. واقعیتی که امروز برعکس آن محسوس‌تر است درواقع بازیگرانی را می‌بینیم که به واسطه نام پدر و مادر نقش‌های مهم و تاثیرگذاری را در سینما تجربه کردند، اتفاقا موفق نبودند، اتفاقا کماکان مشغول کار هستند و براساس همین روابط حتی به پروژه‌های مختلف هنوز معرفی می‌شوند و مستمر و پرادعا مشغول به کار هستند در حالیکه بسیاری از افراد پراستعداد و کاربلد پشت خط هستند و چون رابطه‌ای خونی یا غیرخونی ندارند در این مسیری راهی به جز شکست و صبر ندارند.

و البته در این میان هستند بازیگرانی که نام پدر و مادر هنرمندشان تنها واسطه‌ای بوده است تا آنها بتوانند استعداد نهفته‌شان را شکوفا کنند و اتفاقا با جایگاهی قابل دفاع و ماندگار در دنیای سینما و در عرصه بازیگری و ... می درخشند و نامی نیک ازخانواده هنری شان به جای می ماند...

در بخش بعدی این یادداشت به تعدادی از نمونه‌های فعال در این عرصه اشاره خواهیم کرد.

(ادامه دارد)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز