بررسی فاکتورهای صدور پروانه ساخت برای فیلم‌های سینمایی؛

اهمیت کیفیت فیلمنامه برای شورای پروانه ساخت!

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۳۰۶۲۵
اهمیت کیفیت فیلمنامه برای شورای پروانه ساخت!
جواد نوروزبیگی تهیه کننده آثاری چون «تابستان داغ»، «یک وجب از آسمان»، «ملبورن»، «پروانگی» و... درمورد فاکتورهایی که شورای پروانه ساخت برای صدور مجوز مورد بررسی قرار می‌دهد صحبت کرد.

جواد نوروزبیگی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به فاکتورهایی که اعضای شورای پروانه ساخت برای صدور مجوز مورد بررسی قرار می دهند گفت: زمانی که تهیه کننده طرح اولیه فیلمنامه ای را برای دریافت مجوز به شورای پروانه ساخت ارائه می دهد، آنها تمام جوانب را مورد بررسی قرار داده تا مجوز اولیه را صادر کنند، طبیعی است که نریشن فیلمنامه باید آنقدر قوی باشد که به مرحله بعدی برسد.

او ادامه داد: کیفیت فیلم‌نامه مهم ترین عاملی است که مدنظر اعضای شورا قرار می گیرد. بعد از این مورد، رعایت مسائل اخلاقی، مطابق داشتن با مسائل شرعی، مدنظر قرار گرفتن رده بندی سنی و... سایر عواملی است که در ضدور پروانه ساخت موثر است.

نوروزبیگی تصریح کرد: برای خود من پیش آمده که از فیلمنامه ام ایراد گرفته شده اما الان پس از سالها تجربه می دانم چه فیلمنامه ای را قبول کنم که بدون هیچ ایرادی به آن مجوز ساخت داده شود. به طور کلی کیفیت فیلمنامه مهم ترین عامل در صدور پروانه ساخت است.

جواد نوروزبیگی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز