در دیدار معاون وزیر علوم با رییس سازمان فرهنگی هنری مطرح شد؛

ظرفیت سازمان فرهنگی هنری باید در اختیار جوانان قرار گیرد

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۱۰:۱۲:۱۲
کد خبر: ۹۳۲۳۳۱
ظرفیت سازمان فرهنگی هنری باید در اختیار جوانان قرار گیرد
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه ۱۳ آذر ماه با رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دیدار کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه ۱۳ آذر ماه با حضور در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس این سازمان دیدار کرد. 

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری در این دیدار عنوان کرد: سازمان فرهنگی هنری مجموعه‌ای است که امکانات سخت‌افزاری و اماکن فراوانی دارد و این امکانات فرصت خوبی برای همکاری با نهادهای گوناگون از جمله معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است. می‌توانیم با استفاده از این امکانات، پذیرای دانشجویان خوابگاهی باشیم. 

وی ادامه داد: همچنین می‌توانیم پاتوق دانشجویان خارجی مقیم ایران نیز باشیم و فرهنگ‌سرای ملل برای این کار مناسب است. یک هیئت انگلیسی‌زبانان هم داریم که در این حوزه کمک می‌کند و امکان برگزاری جشنواره‌های هنری با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و با حضور دانشجویان وجود دارد.

رییس سازمان فرهنگی هنری اظهار کرد: برپایی هفته‌های فرهنگی هم می‌تواند اقدام موثری باشد و با استفاده از ظرفیت فرهنگ‌سراهای تخصصی کارهای زیادی می‌توان انجام داد. در برپایی تورهای گردشگری برای دانشجویان خوابگاهی مقیم تهران می‌توانیم همکاری کنیم و باغ‌موزه‌ها، نگارخانه‌ها، خانه موزه‌ها و... برای این منظور مناسب هستند. 

حجت‌الاسلام امرودی با بیان اینکه باید نگاهمان را به جوانان عوض کنیم، تصریح کرد: امروز جوانان مهم‌ترین اندوخته کشورند، تغییر را جوانان می‌توانند رقم بزنند. وزارت علوم ذخیره‌های جوان زیادی دارد که جوانانی جهادی و انقلابی هستند و تاثیرگذاری‌شان از مدیران بیشتر است. کانون‌های دانشجویی فعالی وجود دارد که می‌توان ظرفیت سازمان فرهنگی هنری را در اختیارشان قرار داد.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با ابراز رضایت از برپایی این نشست، بیان کرد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه، هدف اصلی و نهایی ترویج هویت دینی، ایرانی و انقلابی دانشجویان است و اسناد بالادستی هم بر همین نکات تاکید دارند. 

وی افزود: دانشجویان در آینده مسئولیت نهادهای کشور را بر عهده دارند، در نتیجه فعالیت فرهنگی برای آنان از اهمیت بالایی برخوردار است. تلاش‌هایی در این حوزه انجام شده، ولی هنوز جای کار دارد و کانون‌های ادبی، قرآن، مهدویت، حجاب و عفاف، سلامت، موسیقی، تئاتر، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و... را داریم که برخی از آنها بسیار فعال هستند. وقتی تعامل با سازمان‌های دیگر از جمله سازمان فرهنگی هنری ایجاد شود، می‌توان کارهای بزرگی کرد و امیدواری بیشتری ایجاد می‌شود. 

غفاری در پایان گفت: دانشجویان فعال در کارهای فرهنگی حدود ۱۰ درصد مجموع دانشجویان را تشکیل می‌دهند و باید برای افزایش این تعداد تلاش کنیم. کار فرهنگی دانشجویی کاری داوطلبانه است و برای جذب افراد کار سختی در پیش داریم. دانشجویان و جوانان اندوخته‌ای ارزشمند برای کشور هستند و با همکاری سازمان فرهنگی هنری می‌توانیم برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی برای آنان برگزار کنیم. 

در این نشست مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان فرهنگی هنری و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امضا شود تا بستر همکاری‌های گسترده فرهنگی بین این دو نهاد فراهم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز