در شبکه پرس تی وی؛

بررسی توان دفاعی ایران

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۴:۰۳:۵۷
کد خبر: ۹۳۳۷۴۴
بررسی توان دفاعی ایران
برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) در شبکه پرس تی وی به بحث و بررسی موضوع افزایش توان دفاعی ایران و اهمیت آن در تامین امنیت تنگه هرمز و گزارش های اخیر آمریکا در تایید آن اختصاص دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی ضمن مروری بر برگزاری مانور نظامی اخیر ایران با محوریت دفاع هوایی و با نام «مدافعان آسمان ولایت 98» به بررسی و معرفی جدیدترین تجهیزات دفاعی ایران اعم از موشک، ناوشکن، پهپاد و غیره می پردازد.

در این برنامه با اشاره به رونمایی از سامانه موشکی جدید 15 خرداد در این رزمایش، ویژگی های فنی این سامانه مورد بررسی قرار گرفته و پیرامون برنامه ایران برای ساخت ناوشکن بومی با وزن 5000 تن بحث و گفت و گو صورت خواهد گرفت.

نگاهی به گزارش اخیر پنتاگون از وضعیت و توان دفاعی ایران و اعتراف به قدرت بالای ایران در زمینه موشکی در منطقه، پیشرفت های ایران در توسعه توانایی های جنگی نیروی دریایی، ابعاد سیاسی و اقتصادی نقش ایران در امنیت تنگه هرمز، نقش امنیت تنگه هرمز بر امنیت انرژی بین الملل،   نقش منفی نیروهای فرامنطقه ای در این ناحیه و بررسی طرح ارایه شده ایران با عنوان «صلح هرمز» از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه به شمار می رود.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت 00:03 بامداد چهارشنبه 20 آذر از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات05:00، 12:00 و 17:00 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 07:00 و 20:00 و جمعه ساعت 16:00 روی آنتن خواهد رفت.

نظر شما